چالش‌های ترامپ پس از برکناری «مایکل فلین»؛

گزینه‌های ترامپ برای پُر کردن جای خالی فلین/ «باب هاوارد» شانس اول

گمانه‌زنی‌ها درباره شخصی که به طور دائم عهده دار پُست خالی مانده مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌شود، آغاز شده و در این میان شانس سه نفر به ویژه باب هاوارد معاون پیشینِ سنتکام از همه بیشتر است.
کد خبر: ۲۲۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ - 14February 2017

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از فاکس نیوز، کناره‌گیری ناگهانی و در عین حال قابل پیش‌بینی «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید که در ساعات پایانی دیروز دوشنبه به وقت محلی صورت گرفت؛ شوک بزرگی به دولت تازه‌کار واشنگتن آن هم در دوره‌ای تلقی می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری تازه کار این کشور از بابت سیاست‌های ضد مهاجرتی خود در مقام اتهام قرار دارد.

گفتنی است که دلیل استعفای فلین اتهاماتی است که به وی از بابت رایزنی با مقام‌های روسی درباره رفع تحریم‌های مسکو نسبت داده می‌شود به ویژه آنکه تلاش‌های وی در این زمینه در دوره زمامداری «باراک اوباما» رئیس جمهوری قبلی آمریکا و در حالی انجام گرفت که وی هنوز مشاور امنیتی کاخ سفید نشده بود.  

در شرایط فعلی، ترامپ اگرچه به سرعت «کیت کلاگ» را به عنوان جایگزین موقت فلین معرفی کرد؛ اما گمانه زنی‌ها درباره جانشین دائم وی تازه آغاز شده است.

یکی از این گزینه‌ها ژنرال «باب هاوارد» معاون پیشین مقر فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام)، است که مدتی هم معاونت فرماندهی نیروهای مشترک ارتش آمریکا را بر عهده داشت.

منابع وابسته به کاخ سفید از وی به عنوان فردی محکم و صاحب اراده برای تصاحب پست خالی مانده مشاور امنیت ملی ترامپ یاد می کنند.

گزینه دیگر برای احراز این پست، «دیوید پترائوس» است که ارادت زیادی به ترامپ دارد و علی‌رغم همه حواشی که پیرامون رسوایی جنسی وی به عنوان رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) وجود دارد، قبلا هم از علاقمندی به حضور در دولت جدید واشنگتن سخن گفته بود.

وی پیشتر هم در میان نامزدهای احتمالی پست وزارت امور خارجه آمریکا جای داشت، سمتی که حالا به «رکس تیلرسون» رسیده است.

در عین حال، «واشنگتن اگزماینر» از احتمال نامزدی «استفان هادلی» مشاور امنیت ملی دولت «جرج دبیلو بوش» و « تام بوسرت» یکی دیگر از مشاورین حوزه امنیت ملی خبر می‌دهد که او نیز سابقه خدمت به دولت بوش را داشته است.

نام «جیمز استاوریدیس» مدیر دانشگاه «تافتس» آمریکا نیز در میان نامزدهای احتمالی برای احراز پست خالی مانده کاخ سفید به چشم می‌خورد.

با این حال، کلاگ نیز گزینه قوی برای احراز دائم این پست به شمار می‌رود. وی مدیر پیشین مرکز رایانه‌ای، ارتباطات، کنترل و فرماندهی ستاد مشترک ارتش آمریکا است.

اما در حال حاضر بیشتر گمانه زنی ها به سمت واگزاری این پست به باب هاوارد می‌رود.

انتهای پیام/421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار