مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبر داد؛

برپایی دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم از اول تا هفتم اسفند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: از نخستین روز اسفندماه به مدت یک هفته دوازدهمین نمایشگاه کتاب استانی با حضور 284 ناشر در مجتمع ناشران قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۲۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲ - 15February 2017

به گزارش دفاع پرس از قم، سید موسی حسینی کاشانی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه‌ای که ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمام استان‌ها دنبال می‌کنند برگزاری نمایشگاه کتاب است که براساس ظرفیت‌های هر استان تلاش و برنامه ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب برای ناشران فرصتی است که بتوانند فاصله بین مردم و عرضه کتاب را کمتر کنند، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب موجب می‌شود که زمان کمتری برای کسانی که می‌خواهند کتاب تهیه کنند صرف شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اضافه کرد: مراجعه کننده به نمایشگاه فرصت پیدا می‌کند در مدت زمان کمی غرفه‌های متعددی را ببیند و کتب مورد نظر خود را انتخاب کند.

حسینی کاشانی اضافه کرد: حداقل امکاناتی که برای نمایشگاه‌های استانی فراهم می‌شود این است که بن و کتب با 30 درصد تخفیف عرضه می‌شود و این اتفاقی است که می تواند انگیزه مناسبی برای حضور مردم در این نمایشگاه باشد.

وی افزود: نمایشگاه‌های کتاب استانی ظرفیت مناسبی برای ناشران و مخاطبان کتاب فراهم می‌کند که در این راستا هر چه میزان استقبال و یارانه‌های مصرفی بیشتر باشد به طور قطع نشان دهنده موفق بودن آن نمایشگاه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: در خواست ناشران در سایر استان‌ها برای برگزاری نمایشگاه کتاب کمتر از قم است ولی این استان به دلیل جایگاه ویژه‌ای که دارد استقبال ناشران برای برگزاری کتاب بسیار بالاست.

حسینی با بیان این که در برخی از جاها مدرک تحصیلی وی کارشناسی مهندسی کشاورزی عنوان شده است، اعلام کرد که این مطلب درست است، اما وی کارشناسی ارشد ادبیات فارسی نیز دارد و بیش از 20 سال است که در زمینه فرهنگی فعالیت می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پایان سروده ای را در رابطه با برادر شهیدش قرائت کرد.

دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، شهرداری قم، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، شرکت تعاونی ناشران قم، مجتمع ناشران، اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم، موسسه فرهنگی ناشران کودک و نوجوان استان قم و بانک شهر برگزار می شود.

آیین افتتاح نمایشگاه کتاب قم شنبه 30 بهمن ماه ساعت 19 در مجتمع ناشران برگزار خواهد شد و به صورت رسمی از ساعت 9 صبح روز یکشنبه اول اسفند تا روز شنبه هفتم اسفند صبح ها از ساعت 9 تا 12 و عصر ها از ساعت 16 تا 21 با برگزاری برنامه های جانبی همچون نشست اقتصاد نشر در حوزه کتاب کودک، سوگواره شعر فارسی با حضور شاعران استان، نشست شعر آیینی با حضور بانوان شاعر، رونمایی از کتاب های گویا ویژه روشندلان (نابینایان)، کارگاه خط بریل و برنامه ویژه کتابخوانی ناشنوایان پذیرای علاقه مندان کتاب خواهد بود.

کتاب های حوزه دفاع مقدس بخش مهمی از غرفه های دوازدهمین نمایشگاه کتاب می باشد.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها