امام جمعه موقت تهران:

علمای دین همانند آحاد جامعه تشنه شهادت هستند

«حجت الاسلام صدیقی» گفت: علمای دین همانند آحاد جامعه تشنه شهادت هستند و در طول تاریخ این اصل را به اثبات رسانده‌اند.
کد خبر: ۲۲۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷ - 18February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی» امام جمعه موقت تهران شامگاه (شنبه) در یادواره یک هزار و 744 شهید بابل با محوریت 90 شهید روحانی این شهرستان در مصلی جمعه افزود: در طول تاریخ شهادت یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای علمای دین بوده است و در هر مقطعی از زمان که جنگی صورت گرفته است، بزرگ‌ترین مرجع دینی تا یک طلبه برای فیض شهادت در جبهه‌ها حضور می یافتند.

وی ادامه داد : نه تنها علمای دین خودشان در جبهه ها حضور می یافتند ، بلکه مردم باید بدانند که تنها فرزندان آنها به شهادت نمی رسیدند ، بلکه این عالمان دین نیز فرزندان خود را به جبهه ها می فرستادند و این فرزندان نیز به درجه رفیع شهادت نائل می آمدند.

صدیقی گفت : معمار کبیر انقلاب اسلامی شخصیتی با این همه برجستگی اذعان می کنند که رهبرشان آن نوجوانی است که به کمرش نارنجک می بندد و در زیر تانگ دشمن قرار می گیرد.

وی افزود : متاسفانه دشمن در صدد است بین ولایت ، روحانیت و مردم فاصله بیندازد و با گسترش فضای مجازی این تلاش جلوه بیشتری یافت ، اما حقانیت روحانیت و بصیرت مردم این توطئه را خنثی می کند و مردم همیشه پیرو ولایت و دلداده ارزش های دینی هستنند .

امام جمعه موقت تهران گفت : شهادت یکی از زیباترین مرگ هاست که نصیب هر کس نمی شود و شخصیت های بزرگی همچون امام علی(ع) آرزو و افتخارشان این بود که یک روزی به شهادت برسند.

صدیقی گفت : علمای دین و مسئولین رسالت بسیار سنگینی در جامعه دارند و اگر این دو قشر سالم زندگی کنند ، جامعه نیز سالم خواهد ماند و اگر این دو گروه فساد کنند امت به فساد کشیده می شود.

همچنین همزمان با برگزاری این یادواره ، از کتاب خاطرات سردار شهید یوسف سجودی و یکی از فرماندهان بابلی هشت سال دفاع مقدس با عنوان ' زندگی یعنی همین ' رونمائی شد.

این کتاب را ' آذر همتی' به رشته تحریر درآورد.

همچنین در این مراسم از تمبر یادبود سردار شهید یوسف سجودی نیز رونمایی شد.

شهید یوسف سجودی در سال 1337 در شهرستان بابل و در خانواده ای مذهبی متولد شد و ‏پس از پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان مسئول عملیات در کمیته انقلاب اسلامی مشغول فعالیت شد.

وی بعدا به شهر مقدس قم هجرت کرد و به مدت یک سال در مدرسه شهید حقانی مشغول به تحصیل شد و همزمان با تحرکات منافقین در شمال کشور به عضویت سپاه قم در آمد و سپس به سپاه بابل منتقل شد و در سمت مسئول عملیات ضربت سپاه انجام وظیفه کرد.

بعد از سرکوبی منافقین در جنگل های شمال ، به منظور ادامه تحصیل به قم برگشت ، اما با شروع جنگ به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت و در جبهه مسئولیت های گوناگونی از جمله ، فرماندهی گردان، فرماندهی محور و فرماندهی تیپ را به عهده داشت تا آنکه در روز 16 اسفند سال 63 در عملیات ' بدر ' در جزیره مجنون مفقودالاثر شد.

از سردار شهید یوسف سجودی که برادرش یوسف سجودی هم در عملیات مطلع الفجر در سال 60 به شهادت رسید ، دو فرزند به نام های میثم و سمیه به یادگار مانده است.

شهرستان 520 هزار نفری بابل یک هزار و 745 شهید دارد که از این تعداد 90 شهید نیز روحانی هستند.

امروز شنبه با شهادت جانباز 70 درصد طالبی زرین کمر یک شهید به شهدای شهرستان بابل اضافه شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها