همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) صورت می‌گیرد؛

تشییع پیکرهای مطهر 8 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در کردستان

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان گفت: همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه(س) استان کردستان میزبان 8 پیکر شهید گمنام می‌شود.
کد خبر: ۲۲۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳ - 20February 2017
به گزارش دفاع پرس از سنندج، دومین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی مراسم  استقبال و تشییع شهدای گمنام که در محل جلسات فرمانداری شهرستان قروه برگزار شد مدیرکل اداره حفظ آثار دفاع مقدس کردستان ضمن اشاره به جایگاه و مقام شامخ شهید و شهادت در جامعه اظهار داشت: شهدا هدیه الهی هستند که تقدیم ملت شده اند و همین فلسفه بزرگ شهادت است که نصیب هر فردی و هر منطقه ای نمی شود.

حسنی در ادامه به نقش مردم شهرستان قروه در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهرستان قروه نماد وحدت شیعه وسنی است چرا که در این شهرستان هم برادران اهل تسنن و هم برادران اهل تشییع دوشادوش هم در جبهه های نبرد با دشمن به مقابله برخواستند و با نثار جان خود درخت وحدت و همدلی را آبیاری ساختند.

وی در ادامه افزود: امروز سرمایه اصلی جامعه شهدا هستند و ما باید از این سرمایه عظیم پاسداری کرده و ارزش های بزرگ این سرمایه الهی را در جامعه بسط و گسترش دهیم و به واسطه همین ارزشها جوانان خود را درمقابل تهدیدات فرهنگی دشمنان واکسینه کنیم چرا که اگر خدای نکرده در این موضوع سهل انگاری صورت پذیرد دشمن از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را در جهت همسو کردن جوانان ما با اهداف پلید خود به کار خواهد بست.

مدیرکل اداره حفظ آثار دفاع مقدس کردستان تصریح کرد: یکی از اصول اصلی مردم انقلابی ایران در مقابله با تهدیدات دشمنان سلاح ایمان آنان بود که توانستند در مقابل قدرتمندترین قدرت ها مقابله کنند، حال دشمنی که نتوانسته بود در جبهه سخت بر عزم راسخ ملت نفوذ کند در صدد ایجاد جبهه جدید جنگ نرم برای تضعیف ایمان مردم ومخصوصا نسل جوان جامعه برآمده است.

حسنی یکی از راه های مبارزه با این حربه دشمن را معرفی آرمانهای شهدا ونشر ارزشهای دوران دفاع مقدس برای نسل جوان جامعه دانست و گفت: جوان جامعه تشنه دانستن وآگاهی است وما باید از این ظرفیت موجود به نحو احسنت استفاده کرده وجامعه جوان را با آرمانهای شهدا وارزش های دوران دفاع مقدس آشنا کنیم.

مدیر کل اداره حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس استان کردستان در ادامه اظهار کرد:با پیگیریهای به عمل آمده هشت پیکر شهید گمنام به استان کردستان اختصاص داده شد که مقرر گردید همزمان با ایام شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س)در شهرستان های سنندج، سقز، قروه و دلبران مراسم استقبال و تشییع این شهدای گرانقدر انجام پذیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار