نوروزی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

«اعدام» تنها عامل برای کاهش قاچاق مواد مخدر نیست

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه «اعدام» تنها عامل برای کاهش قاچاق مواد مخدر نیست، گفت: باید به دنبال این باشیم که قاچاقچیان اصلی را دستگیر کنیم، نه اینکه شخص فقیری که از روی ناچاری کمی مواد مخدر را حمل می‌کند، اعدام کنیم.
کد خبر: ۲۲۹۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴ - 27February 2017
شرایط اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر در کمیسیون قضایی مجلس مشخص شد/حجت‌الاسلام «حسن نوروزی» سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس در خصوص موضوع مجازات قاچاقچیان مواد مخدر گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون قضایی در صورتی که فرد در امر قاچاق مواد مخدر اقدام به حمل و یا استفاده از سلاح گرم علیه ماموران نیروی انتظامی کرده باشد و یا رهبری و حمایت مالی از قاچاقچیان مواد مخدر داشته باشد و یا برای قاچاق از افراد زیر 18 سال استفاده کرده و یا از پیش پرونده‌ای در این رابطه داشته باشد مفسد فی الارض شناخته و به مجازات اعدام محکوم و اموال ناشی از فروش مواد مخدرش مصادره می‌شود.

وی ادامه داد: یک بند و دو تبصره دیگر از این طرح باقی مانده که در جلسه آینده کمیسیون مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: این مصوبه کارشناسی شده و با همکاری وزارت اطلاعات و دادستانی کل کشور بوده است. زمانی که فردی اعدام می‌شود، موجب می‌شود که خانواده او آسیب ببیند. باید به دنبال این باشیم که قاچاقچیان اصلی را دستگیر کنیم، نه اینکه شخص فقیری که از روی ناچاری کمی مواد مخدر را حمل می‌کند، اعدام کنیم.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: در طول سالهایی که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد نشان داده شده است که اعدام نتوانسته جلوی اعتیاد و قاچاق مواد مخدر را بگیرد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر، اظهار داشت: شهرداری تهران همانطور که عوارض دریافت می‌کند و مسئولیت شهر را برعهده دارد، باید بتواند معتادها را جمع آوری کند، آن‌ها را ترک بدهد و دوباره آن‌ها را به جامعه برگرداند. همچنین همه دستگاه‌ها باید در این زمینه اقداماتی انجام بدهند و آموزش‌هایی هم باید به خانواده‌ها داده شود.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها