حجت‌الاسلام مصلحی در همایش طلایه‌داران تبلیغ در اردبیل:

نفوذ «موردی و جریانی» اصلی‌ترین پروژه دشمن علیه روحانیت است

حجت‌الاسلام مصلحی گفت: نفوذ از اصلی‌ترین پروژه‌های دشمن علیه کشور، مردم و به خصوص روحانیت است و روحانیت باید در این زمینه آگاهانه عمل کند.
کد خبر: ۲۲۹۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸ - 27February 2017

به گزارش دفاع پرس از اردبیل، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ و تجلیل از روحانیون ایثارگر استان اردبیل اظهار داشت: در دوران انقلاب اسلامی روحانیت در تمامی عرصه‌ها پیشقدم بوده است و دشمن اکنون با پروژه نفوذ قلب کشور و روحانیت را هدف گرفته است که مردم و روحانیت باید در این زمینه آگاهانه عمل کنند.

مصلحی  گفت: در دوران دفاع مقدس شهدا و جانبازان روحانیت نسبت به تمامی اقشار سهم عمده‌ای داشتند و این نشان‌دهنده حضور پررنگ روحانیت در تمامی مراحل انقلاب در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس ادامه داد: اگر روحانیت نبود مسیری که از انقلاب تا به حال طی شده بود با این کیفیت به سرانجام نمی‌رسید و دشمن در طول 38 سال انقلاب اسلامی توطئه‌های مختلفی در مخالفت با انقلاب طراحی کرده است که خوشبختانه با حضور مردم و روحانیت در صحنه انقلاب این توطئه‌ها به نتیجه‌ای نرسیده است.

مصلحی یادآور شد: تجزیه و تحلیلی که دشمن در شرایط کنونی در کشور ما داشته است این بود که اگر بخواهد در مقابل انقلاب بایستد باید بر روی پروژه نفوذ در روحانیت سرمایه‌گذاری ویژه‌ای انجام شود که این توطئه با آگاهی مردم و جامعه روحانیت نقش برآب می‌شود.

وی بیان کرد: بعد از فتنه 88 سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا یک تجزیه و تحلیلی انجام دادند که نکته قابل توجه آن این بود که در فتنه 88 نتوانسته بودند قشر متوسط به پایین جامعه ایران را به کف خیابان‌ها بیاورند و توطئه کنونی آنها برای طرح نفوذ این است که با استفاده از روحانیت در فتنه بعدی از این قشر استفاده کنند.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به دستگیری چند نفر از عوامل نفوذی در کشور عنوان کرد: این افراد در اعترافات خود بیان کردند که قصد داشتند با نفوذ در تشکل‌های خیریه و ایجاد سازمان‌های مردم نهاد این قسمت از جامعه را بر علیه نظام و کشور بسیج کنند و در مواقع حساس از وجود آنها استفاده کنند.

مصلحی تاکید کرد: دشمن مصمم است که در حوزه‌های علمیه نفوذ داشته باشد و این واقعیت غیرقابل انکار است و بحث‌هایی که در طرفداری از حرکت‌های سنتی در حوزه وجود دارد از نشانه‌های وجود این واقعیت است که کم و بیش از گوشه و کنار برخی از حوزه‌ها به گوش می‌رسد.

وی گفت: دشمن به این جمع‌بندی رسیده است که عقبه فکری عمیق انقلاب که در حوزه‌ها هستند را باید نشانه گرفت و این مسئله‌ای است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد و مردم باید بحث نفوذ را در مقطع کنونی جدی بگیرند.

وزیر سابق اطلاعات افزود: دشمن با شناخت نقاط ضعف افراد مختلف که در بدنه نظام در حال فعالیت هستند بر روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کند و با سوءاستفاده از آنها سعی در ایجاد مشکل در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

مصلحی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دو قطبی نکردن انتخابات افزود: انتخابات در کشور نباید دو قطبی شود و دشمن در حال جریان‌سازی برای رسیدن به اهداف شوم است و درصدد ایجاد اشتباه محاسباتی در تصمیم‌گیری  مردم و نخبگان در مورد مسائل اصلی کشور است.

در پایان مراسم از آیت الله سید حاتمی روحانی انقلابی استان، خانواده شهدای مدافع حرم اردبیل شهیدان هاشم دهقانی نیا و علی آقایی و جمعی ازروحانیون ایثارگر استان تجلیل شد.

گفتنی است این همایش به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل و با مشارکت ادارات فرهنگی و سپاه استان برگزار شد.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار