یادواره شهدای کربلای یک در زاهدان برگزار شد

یادواره شهدای کربلای یک و گردهمایی رزمندگان گردان‎های 405 و 409 در زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳ - 05July 2014

یادواره شهدای کربلای یک در زاهدان برگزار شد

سرهنگ حمزه دهقان در مراسم یادواره شهدای کربلای یک و گردهمایی رزمندگان گردانهای 405 و 409 ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای عملیات کربلای یک اظهار داشت: این یادواره در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای عملیات کربلای یک برگزار شد.

وی با تشریح عملیات کربلای یک سالروز تشکیل گردان 409 را یکی دیگر از اهداف برگزاری این یادواره خواند و افزود: عملیات کربلای یک حاصل اندیشه بلند سردار میرحسینی بود چراکه وی سعی داشت حضور گسترده و یگان مستقلی از جوانان بسیجی سیستان و بلوچستان را بوسیله تشکیل گردان 409 در دفاع مقدس گردهم جمع کند.

مدیرکل سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد: هرچه یاد شهدا بیشتر زنده شود فضای جامعه بیشتر به سمت  ارزشها سوق داده خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: «عملیات موفق کربلای یک، پایانی بر استراتژی دفاع متحرک عراق و نیز نقطه شروع امیدوار کنندهای برای نیروهای خودی جهت انجام عملیات محدود ایذایی؛ طی این عملیات، منطقهای به وسعت 175 کیلومتر مربع از خاک ایران و نیز عراق شامل شهر مهران و روستاهای اطراف آن، جاده دهلران ـ مهران ـ ایران، ارتفاعات حساس و سرکوب قلاویزان و حمرین بود.

وی گفت: دو پاسگاه مرزی در این عملیات غرورآفرین آزاد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار