سردار وحیدی در همایش بهره‌وری در بخش دفاعی:

بخش دفاعی کشور به بازدارندگی موثری دست یافته است

رییس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی گفت: از حیث دفاع، در بهره وری موفق بودیم، به نحوی که در بازدارندگی و صیانت ارضی کارنامه موفقی داریم و بخش دفاعی ما به بازدارندگی موثری دست یافته است.
کد خبر: ۲۳۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ - 06March 2017
وحیدیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار احمد وحیدی رییس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی در همایش بهره‌وری در بخش دفاعی که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: موازنه های استراتژیکی را به رغم سرکشی همه دشمنان با همه عرض و طول‌شان در منطقه داریم، که همه دشمنان نیز این موضوع را می‌دانند؛ لذا تلاش می‌کنند آن را بر هم بزنند؛ ولی بخش دفاعی کشورمان موازنه‌ها را حفظ کرده و سعی می‌کند آن را به بخش‌های دیگر نیز تسری دهد.

وی ادامه داد: در اسناد بالادستی رهبری در 25  سند در قالب سیاست‌های کلی در جاهای مختلف بر موضوع بهره وری تاکید و درباره آن صحبت کردند، به عنوان مثال در برنامه چهارم توسعه به راه افتادن بهره وری اشاره داشتند و در برنامه پنجم نیز سه واحد از هشت درصد پیشرفت را به بهره وری اختصاص دادند و این را در بر نامه ششم نیز تکرار کردند؛ اما اگر این را ارزیابی کنیم، متاسفانه نمی‌توان گفت کارنامه خوبی داریم؛ چون از سال 73 تا 95 رشدبهره وری ما سه دهم درصد حساب شده است.
 
رییس دانشگاه عالی دفاع ملی افزود: در حوزه آموزش عالی گلایه می‌کنند که خروجی‌ها بهره وری لازم را ندارند؛ البته این موضوع در بخش منابع طبیعی و محیط زیست نیز وجود دارد. بنابراین بهره وری مسئله ای مهم برای کشور است و در نگاهی دیگر می‌توان گفت که جوهره اقتصاد مقاومتی «بهره وری ملی» است.
 
وحیدی تصریح کرد: بهره وری فقط نتیجه اقتصادی ندارد، بلکه نشان‌دهنده فرهنگ کارآمدی، برنامه ریزی دقیق، هدف‌گذاری و مدیریت صحیح برای رسیدن به اهداف است؛ یعنی بهره وری خود یک سیستم است؛ لذا هیچ کاری مهم‌تر از توجه به بهره وری در همه حوزه ها از جمله فرهنگ، اجتماع، سیاست و به ویژه اقتصاد، نداریم؛ البته از حیث دفاع، در بهره وری موفق بودیم، به نحوی که در بازدارندگی و صیانت ارضی کارنامه موفقی داریم و حتی در بازدارندگی موثر، بخش دفاعی ما به بازدارندگی موثری دست یافته است.
 
وی تاکید کرد:‌ دشمن را در اهداف راهبردی اش با شکست مواجه کردیم؛ آنها اهداف زیادی در منطقه داشتند که ما با قدرت نهایی و اثربخشی در حوزه دفاعی آنها را با شکست مواجه کردیم.
 
رییس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی گفت: بار سنگین توسعه طلبی اسرائیل و روشن نگه داشتن شعله مبارزه با رژیم صهیونیستی و نیز مبارزه و مقاومت در برابر آنها را به تنهایی به دوش می کشیم؛ هرچند قالب کشورهای منطقه با اسرائیل رفت و آمدهای پنهان و آشکاری دارند و بعضاً در کنار هم تعریف می‌شوند، با این حال کشورهایی که امروز با ایران مبارزه می‌کنند، اگر بنا باشد بر اساس سیاست‌های دشمن مورد تجزیه قرار گیرند، یا دچار فتنه داخلی شوند، به تنها کشوری که می‌توانند تکیه کنند، ایران است.
 
وحیدی عنوان کرد:‌ برای رسیدن به نقطه‌ای که در هر شرایطی بخش دفاعی کار خود را انجام دهد، به شناخت دقیق نیاز داریم و در کنار آن ظرفیت‌سازی که بسیار مهم است و ما توانایی آن را داریم.
 
انتهای پیام/ 231 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار