ویژه برنامه «ستارگان اقبال» در حوزه هنری؛

از جای خالی سردار شهید «همدانی» تا تاکید رهبر انقلاب بر توجه به شهدای زنده

نویسنده کتاب‌های «آب هرگز نمی‌میرد» و «وقتی مهتاب گم شد» گفت: انتخاب خانواده شهدا در کنار دو شهید زنده برای این دیدار، یعنی حواستان به این شهیدان زنده باشد.
کد خبر: ۲۳۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵ - 06March 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، ویژه برنامه «ستارگان اقبال» با پاسداشت «حمید حسام» و «بهناز ضرابی‌زاده» دو نویسنده مطرح تاریخ شفاهی دفاع مقدس عصر امروز 16 اسفند ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

حمید حسام نویسنده کتاب‌های «آب هرگز نمی‌میرد» و «وقتی مهتاب گم شد» در ادامه این مراسم سخنرانی کرد و گفت: شاید ما فکر نمی‌کردیم که بعد از سال‌ها رزقمان از ناحیه لا یحتسب از جانب حضرت آقا باشد.

وی با بیان اینکه نهاد خلقت بر این است که اگر نیت مثبتی همراه با وقت‌شناسی و در نظر گرفتن رموز یک کار باشد خداوند حساب می‌کند افزود: من در چهار گوشه این سالن سردار شهید همدانی را می‌بینم و حس می‌کنم. سردار شهید همدانی در مراسم رونمایی از کتاب «وقتی مهتاب گم شد»، حضور داشتند و در سخنی کوتاه فرمودند: مهتاب گم نشده مهتاب پیدا شده است.

حسام بیان داشت: با خودم گفتم که منظور من از عنوان این کتاب علی محمدی از رزمندگان اسلام بود، سردار با این حرفش همه این‌ها را از بین برد. اما بعدها فهمیدم که منظور استعاره‌ای از همه شهیدان است.

وی با اشاره به دیدار خانواده راویان این کتاب‌ها با رهبر انقلاب گفت: انتخاب خانواده شهدا در کنار دو شهید زنده برای این دیدار، یعنی حواستان به این شهیدان زنده باشد. من تلاش کردم در این کتاب‌ها ژرف‌ساخت‌های فکری را که گمشده ماست، نشان دهم اما وجهه ممیز دفاع مقدس که تمیز دهنده بود اندیشه عاشوراست.

در پایان این مراسم از بهناز ضرابی‌زاده و حمید حسام از نویسندگان دفاع مقدس، خانواده شهید چیت‌سازیان، سلگی راوی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» و جانباز علی خوش‌لفظ راوی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» تجلیل شد.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها