مدیر پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد

جمع آوری بیش از 48 هزارسند مکتوب دفاع مقدس در خراسان جنوبی

مدیر پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه کتابخانه تخصصی دفاع مقدس بیرجند در رتبه‌بندی نهاد کتابخانه‌ها حائز رتبه برتر شد، گفت: بیش از 48 هزار سند مکتوب دفاع مقدس در حوزه آموزش و پرورش در استان جمع آوری شده است.
کد خبر: ۲۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶ - 06July 2014

جمع آوری بیش از 48 هزارسند مکتوب دفاع مقدس در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از بیرجند، «احمد قاسمی» مدیر تحقیق و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خراسان جنوبی اظهار کرد: در ارزیابی سال 92 که توسط کتابخانههای عمومی کشور انجام شد، کتابخانه تخصصی انقلاب و دفاع مقدس حائز رتبه برتر شد.

وی با ابراز خرسندی از فعالیتهای این کتابخانه افزود: کسب رتبه برتر توسط کتابخانه مشارکتی انقلاب و دفاع مقدس در حالی بود که یک سال بیشتر از زمان تاسیس آن نمیگذرد و این بیانگر فعالیتهای شایانی است که در کتابخانه به انجام رسیده است.

وی در خصوص تاسیس کتابخانه در سال 91، اذعان داشت: کتابخانه تخصصی انقلاب و دفاع مقدس در گامهای اولیه با تعداد 2550 جلد کتاب و 1500 عنوان، با همکاری نهاد کتابخانههای عمومی استان، نهادهای مختلف و همکاری خیری شخصی افتتاح شد.

قاسمی در ادامه افزود: هم اکنون تعداد بیش از 5 هزار جلد کتاب و قریب به 3 هزار عنوان کتاب در کتابخانه موجود است.

مدیر تحقیق وپژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی انجام کارهای پژوهشی توسط پژوهشگران پیشکسوت دفاع مقدس و دانشجویان دانشگاههای مختلف استان در حوزهی دفاع مقدس را از اهداف اصلی تاسیس کتابخانه ذکر کرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر کتابهای دفاع مقدسی، کتابهای عمومی و درسی نیز در کتابخانه موجود است، گفت: از اهداف دیگر ما این است که به نوعی قشر دانش آموز، قبل ورود به دانشگاه با دروس علوم و معارف دفاع مقدس آشنا شوند.

جمع آوری بیش از 48 هزارسند مکتوب دفاع مقدس درحوزه آموزش و پرورش

احمد قاسمی درخصوص اقدامات پژوهشی خراسان جنوبی در بحث دفاع مقدس گفت: مصاحبه تاریخ شفاهی با رزمندگان دفاع مقدس، ایثارگران، جهادگران و.... و جمع آوری اسناد دفاع مقدس یکی از اقدامات پژوهشی انجام شده است.

وی در ادامه افزود: از دیگر اقدامات پژوهشی، نقش آموزش و پرورش استان در دفاع مقدس است که بیش از 48 هزار سند مکتوب دفاع مقدس جمع آوری شده است.

مدیر تحقیق وپژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین نقش بانوان در دفاع مقدس، بحث امداد و نجات در دفاع مقدس و نقش دانشگاه بیرجند در دفاع مقدس از سایر اقدامات پژوهشی است که در حال انجام است.

فعالیت 12 استاد مجرب و فعال در حوزه دفاع مقدس

احمد قاسمی با بیان اینکه برخی دانشگاهها دو واحد درس دفاع مقدس برای دانشجویان ارائه میدهند، گفت: تعداد 12 استاد در دانشگاههای استان، درس دفاع مقدس را تدریس میکنند.

وی ادامه داد: این دو واحد در دانشگاههای آزاد، علوم پزشکی، علمی کاربردی و... ارائه میشود و در حال رایزنی با حوزه علمیه استان هستیم تا برای برادران و خواهران حوزوی نیز ارائه شود.

قاسمی افزود: این اقدام در راستای تفاهم نامه پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با مدیریت حوزههای علمیه کشور انجام شده است.

مدیر تحقیق و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی در پایان خواستار غنی کردن مخزن کتاب در کتابخانهی تخصصی انقلاب و دفاع مقدس توسط سایر دستگاههای اجرایی شد و افزود: همچنین از دانشگاهها میخواهم که دانشجویان را برای کارهای پژوهشی به سمت کتابخانه سوق دهند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار