از سوی یک معلم صورت گرفت؛

بافت تابلو فرشی نفیس تقدیم به شهید مدافع حرم «محمدتقی ارغوانی»

یکی از معلمان اهل شوش که چندین تابلو فرش به حرم ائمه اطهار (ع) تقدیم کرده بود این بار برای شهید مدافع حرم «محمدتقی ارغوانی» تابلو فرش می بافد.
کد خبر: ۲۳۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ - 08March 2017
بافت تابلو فرشی نفیس تقدیم به شهید مدافع حرم «محمدتقی ارغوانی»به گزارش دفاع پرس از خوزستان، «محمدرضا مهرابی»، یک معلم اهل شهرستان «شوش» که چندین تابلو فرش را به حرم ائمه اطهار (ع) تقدیم کرده بود، این بار برای شهید مدافع حرم «محمدتقی ارغوانی» تابلو فرش می بافد.

وی دراین‌باره اظهار داشت: آغاز دوستی من و شهید ارغوانی به اربعین سال۹۳ در مسیر نجف تا کربلا برمی گردد. هنگامی که قصد داشتم تابلوفرش هایی را که با همکاری همسرم بافته بودیم به حرمین مقدس حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) هدیه کنم.

مهرابی افزود: این شهید بزرگوار وقتی متوجه شد، ما را با یکی از مسئولان کنسولگری شیعیان ایران در نجف اشرف معرفی و یک عکس یادگاری هم از ما گرفت و گفت: این خبر را منعکس می کنم.

این معلم خیراندیش تصریح کرد: هر چند وقت یک بار با شهید ارغوانی تلفنی ارتباط داشتیم تا اینکه حدود دو ماه قبل تماس گرفتم ولی یک خانم جواب تلفن او را داده و وقتی گفتم با آقای ارغوانی کار دارم، در جواب گفت: وی دیگر نیست و بهمن ماه سال گذشته در سوریه شهید شده است.

مهرابی بیان کرد: با توجه به اینکه امنیت و آسایشی که اکنون در کشور است را مدیون خون شهدا هستیم، تابلوفرشی را به نیابت از شهید محمد تقی ارغوانی، کارمند شهرداری تهران بافته و در صورت لیاقت و سعادت آن را به حرمین سامرا اهدا می کنم.

وی عنوان کرد: قصد دارم با این کار کوچک باعث شادی روح دوست عزیزم و تسلی خاطر همسر و پسرش و البته به ویژه پدر و مادر این شهید و دیگر شهدا شوم.

این معلم خیراندیش افزود: چند کار فرهنگی دیگر نیز با هدف ترویج یک فرهنگ حسنه برای این شهید سرافراز تدارک دیده ام تا خانواده های شهدا بدانند شهدا در هر نقطه ای از کشور که باشند برای مردم ایران عزیز و شریف هستند.

مهرابی یادآور شد: یک تابلو فرش به نیابت از اولین شهید مدافع حرم شهرستان «شوش دانیال» آماده شده ولی هنوز زمینه ای فراهم نشده تا به حرم مقدس حضرت زینب (س) اهدا کنم. همچنین دو تابلو فرش دیگر نیز برای حرمین کاظمیه و حرم حضرت معصومه (س) بافته شده که در آینده به این حرمین مقدس اهدا می کنم.

وی با اشاره به اینکه تابلو فرش ها را به کمک همسر خود و با وضو می بافد، ادامه داد: این تابلو فرشی که قصد دارم به نیابت از شهید محمدتقی ارغوانی اهدا کنم نیز از نمونه هایی است که قبلا به حرمین مقدس عتبات عالیات اهدا کرده ام.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار