سرلشکر باقری در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

هیچ مشکل امنیتی و مرزی نداریم/ اعلام آمادگی برای استفاده از ظرفیت راهیان نور در حل مشکلات خوزستان

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از اعلام آمادگی راهیان نور برای حل مشکلات مردم خوزستان خبر داد و گفت:‌ هیچ نگرانی از حضور بیگانگان در اطراف مرزهایمان نداریم. با کشورهای هم جوار هیچ‌گونه مشکلات امنیتی و مرزی نداشته و در بهترین شرایط روابط به سر می‌بریم.
کد خبر: ۲۳۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ - 09March 2017
اعلام آمادگی سرلشکر باقری برای استفاده از ظرفیت راهیان نور در حل مشکلات خوزستان/ نگرانی از حضور بیگانگان در اطراف مرزهایمان نداریم
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر پاسدار دکتر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تمهیداتی برای استفاده از ظرفیت‌های راهیان نور در حل مشکلات خوزستان اندیشیده شده است، عنوان کرد: ضمن تاکید مقام معظم رهبری، در سیاستگذاری‌های ما نیز بر تامین امکانات زائران از استان‌های پذیرای راهیان نور به منظور تقویت بازار این استان‌ها شده است و راهیان نور امروز نه‌تنها مزاحمتی برای مردم مرزنشین خوزستان ندارد، بلکه می‌تواند به مردم این شهرها نیز کمک کند.
 
وی با بیان اینکه تلاش حداکثری شده است تا نظافت و آرامش استان‌های پذیرای راهیان نور حفظ شود، از آمادگی راهیان نور برای شرکت در طرح درختکاری در استان خوزستان خبر داد و گفت: در صحبت با وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد شد که اگر مقدمات کار فراهم شود، راهیان نور آمادگی دارد در این فعالیت مقدس و هر فعالیتی که بسیجیان و راهیان نور بتوانند کمک کنند، یاری رسان باشد.

سرلشکر باقری اجرای این فعالیت را منوط به فراهم‌ کردن مقدمات کار از سوی دولت عنوان کرد و افزود: در صورت قبول این طرح توسط دولت همه از این طرح استقبال می‌کنیم، مردم خوزستان و سایر استان‌های مرزی که درگیر دفاع مقدس بودند حق بزرگی بر گردن ما دارند و باید حداکثر تلاش خود را برای کمک به این مردم داشته باشیم.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در حاشیه خلیج فارس تصریح کرد: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و همه مرزهای کشور در بهترین شرایط امنیتی قرار دارند. هیچ نگرانی از حضور بیگانگان در اطراف مرزهایمان نداریم. با کشورهای هم جوار هیچ‌گونه مشکلات امنیتی و مرزی نداریم و در بهترین شرایط روابط به سر می‌بریم.

سرلشکر باقری افزود: در خلیج فارس و دریای عمان که بعضا تعدادی شناور از کشورهای بیگانه حضور دارند؛ آنها می‌دانند که حضور نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای دفاع از مرزها و منافع‌شان است و در این رابطه تمام موازین حقوق بین‌المللی را رعایت می‌کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در سال آینده طبق برنامه‌های مصوب شده رزمایش‌های نیروهای مسلح برگزار خواهد شد، گفت: رزمایش‌ها در فرآیند انتهای آموزش و تمرین‌ها جهت هماهنگی بخش‌های مختلف نیروهای مسلح صورت می‌گیرد که به این صورت رزمایش‌های نیروهای مسلح براساس برنامه زمان‌بندی مشخص برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: رزمایش‌ها ارتباطی به تهدیدهای برخی کشورها و مسائل سیاسی آن روز خاص ندارد و طبق برنامه‌ریزی‌های زمان‌بندی شده که از سال قبل مورد تصویب قرار گرفته است، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 141 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار