من انقلابی‌ام-158/ سردار کارگر:

تولید کلیدواژه‌های جدید در ادبیات دفاع مقدس توسط رهبر انقلاب/ ساخت دو فیلم با موضوع راهیان نور

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور با بیان اینکه سال آینده دو فیلم با موضوع راهیان نور ساخته می‌شود،‌ گفت: در دیداری که اخیرا با مقام معظم رهبری داشتیم، ایشان بیش از 15 کلیدواژه اصلی را در خصوص دفاع مقدس بیان کردند، که فرمایشات ایشان تولید ادبیات جدید در این عرصه بود.
کد خبر: ۲۳۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱ - 14March 2017
تولید کلیدواژه‌های جدید در ادبیات دفاع مقدس توسط رهبر انقلاب/ ساخت دو فیلم با موضوع راهیان نوربه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی دکتر «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور طی گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم، ایشان بیش از 15 کلیدواژه اصلی را در خصوص دفاع مقدس بیان کردند، که فرمایشات ایشان تولید ادبیات جدید در دفاع مقدس محسوب می‌شود. برخی از این کلیدواژه‌ها از جمله «راهیان نور فناوری استفاده از گنج و معدن طلای دفاع مقدس است» تاکنون در تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته،‌ تولید نشده بود.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید اجازه داد «دفاع مقدس» فراموش شود، افزود: در سال 92 نیز در دیداری که خدمت مقام معظم رهبری رسیده بودیم، ایشان بر جلوگیری از تحریف و فراموش نشدن دفاع مقدس تاکید فرمودند و آن را وظیفه ما دانستند. رهبر معظم انقلاب بیان کردند که هر روز دفاع مقدس، ایام الله است. از این رو دفاع مقدس نباید تحریف شده و یا یکنواخت باشد. همچنین ایشان اظهار داشتند که هر سال از یک برنامه واحد جهت گرامی‌داشت این روزها تبعیت نکنیم. ما از بیانات رهبری این برداشت را کردیم که در اصول ثابت باشیم؛ اما باید از روش‌های جدید استفاده کنیم و همچنین از فناوری و تجهیزات نوین در راهیان نور بهره ببریم.

سردار کارگر با بیان اینکه «اعتقاد به ایستادگی در برابر زورگو» که از خصوصیات اخلاقی رزمندگان دوران دفاع مقدس بود، باید در راهیان نور به نسل جوان امروز انتقال یابد، خاطرنشان کرد: جوانان ما باید به این اعتقاد برسند که می‌توانند در مقابل زورگو بایستند؛ چرا که این اعتقاد تنها راه مقابله با تحریم‌ها و مشکلات کشور است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به بخش دیگری از فرمایشات رهبرمعظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: خاطرات دوران دفاع مقدس یک ثروت عظیم و ملی است و راهیان نور فناوری جدید استفاده از این گنج ملی است. برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دو واحد درسی به دروس دانشگاهی به نام «دفاع مقدس» افزوده شد، که این دو واحد در ابتدا اجباری نبود و نمره‌ای برای آن در نظر گرفته نمی‌شد که با پیگیری‌های صورت گرفته، این روند اصلاح شد.

دفاع مقدس متعلق به همه مردم دنیاست

سردار کارگر تصریح کرد: دفاع مقدس امروز به تمام مردم دنیا تعلق دارد. فرهنگ دفاع مقدس عراق، سوریه، غزه، یمن و لبنان را نجات داده است. ترویج فرهنگ دفاع مقدس در داخل کشور نیز از واردات فرهنگ بیگانه که از سوی کشورهای استکباری جهان صورت می‌گیرد، جلوگیری می‌کند.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور با بیان اینکه 57 یادمان در هفت استان مرزی درگیر با جنگ وجود دارد، گفت: سال گذشته 6 میلیون زائر که حدود 80 درصد آن‌ها جوانان 15 تا 30 ساله بودند، در این یادمان‌ها حضور یافتند.

ضرورت تقویت اقتصادی مناطق مرزی

سردار کارگر به معیشت مردم استان‌های مرزی اشاره کرد و عنوان کرد: این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است. سال گذشته 99 درصد زائران در این استان‌ها حضور یافتند. مردم مناطق مرزی همچون خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس بسیار ایستادگی کردند، تا امروز نیز این استقامت ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به ضرورت تقویت اقتصادی استان‌های مرزی، طی سه سال گذشته، ابلاغیه‌ای صادر شد، تا تمامی اقلام مورد نیاز جهت استقبال از زائران راهیان نور از داخل این استان‌ها تامین شود. همچنین در صورت ساخت و ساز نیز باید از مهندسان، کارگران و معماران منطقه استفاده و حتی مصالح مورد نیاز هم از داخل استان تهیه شود.

آغاز تهیه سند ملی راهیان نور

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور با اشاره به برگزاری جلسه شورای سیاست‌گذاری راهیان نور که با حضور سرلشکر باقری برگزار شد، گفت: در این شورا مصوب شد تا یک سند ملی تهیه و به تصویب مرجع بالادستی (هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، هیئت دولت، مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی) برسد. این سند که پیش از مقدمات، تهیه‌اش آغاز شده بود، به عنوان سند ملی راهیان نور ظرف مدت یک سال آماده می‌شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به روز ملی راهیان نور اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری تاکید کردند که از به وجود آمدن حادثه در جاده‌های منتهی به مناطق راهیان نور جلوگیری شود. خوشبختانه سال گذشته هیچ حادثه منجر به فوتی گزارش نشد، که این موضوع را مدیون پلیس راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی هستیم.

فراهم شدن امکان شب‌مانی برای زائران

سردار کارگر تشریح کرد: در سال گذشته آمار شب‌مانی رقم قابل توجهی را به خود اختصاص نداد؛ ولی امسال بالغ بر 150 هزار نفر شب‌مانی خواهیم داشت، که بیش از 95 درصد آن‌ها در منطقه عمومی خوزستان اسکان داده خواهند شد.

وی گفت: دروازه راهیان نور به روی همه ملت باز است و اینطور نیست که کسی بخواهد برای ورود به آن اجازه بگیرد. امکاناتی برای کسانی‌ که در قالب کاروان‌هایی اعم از بسیجی، دانشجویی، دانش‌آموزی و شهرداری در این مناطق حضور پیدا می‌کنند، فراهم شده است که می‌توانند استفاده کنند.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور در ادامه بیان کرد: از شش میلیون زائری که سال گذشته به راهیان نور سفر کردند، 40 درصدشان با خودروهای شخصی خود سفر کردند. امسال امکان شب‌مانی برای کسانی‌که با خودروی شخصی به مناطق عملیاتی سفر کرده اند نیز فراهم است، که به محض ورود به یادمان‌ها می‌توانند از روایت‌گری راویان و امکانات یادمان‌ها بهره‌مند شوند.

تقویت اینترنت در مناطق یادمانی

سردار کارگر عنوان کرد: نرم‌افزاری در خصوص مناطق عملیاتی جنوب راه اندازی شده است، که امکانات بسیاری از جمله نمایش یادمان‌ها، آب و هوا، درجه حرارت و... را در اختیار زائران قرار می‌دهد. همچنین با هماهنگی وزارت ارتباطات نیز اینترنت مناطق یادمانی تقویت می‌شود، تا مردم بتوانند از این امکانات اینترنتی بهتر استفاده کنند.

وی تصریح کرد: آماده کمک‌رسانی به مردم خوزستان برای برطرف کردن مشکلات ناشی از ریزگردها و گرد و غبار، از طریق کاشت نهال در این منطقه نیز هستیم.

سردار کارگر در پاسخ به سؤالی مبنی اینکه آیا رایزنی‌های لازم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پوشش خبری راهیان نور انجام گرفته است،‌ عنوان کرد: فعالیت‌هایی در این امر صورت گرفته است، که باید تقویت شود. راهیان نور از دفاع مقدس جدا نیست و در صداوسیما باید برنامه‌های زیادی در این خصوص ساخته شود. سال گذشته نیز صدا و سیما پوشش خبری خوبی در خصوص راهیان نور داشت.

وی در ادامه از ساخت دو فیلم با موضوع راهیان نور خبر داد و گفت: فیلم‌نامه‌های این 2 فیلم در حال تدوین است.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با بیان اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، برای یادمان‌ها شناسنامه تهیه کردیم، افزود: طی‌ روال سال‌های گذشته امسال نیز جشنواره سرزمین نور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 111

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار