سردار احمدی‌مقدم در جمع خبرنگاران عنوان کرد

راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت در 30 شهر کشور/ همکاری اطلاعاتی بسیج و ناجا

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در تلاش هستیم که با همکاری دستگاه قضایی، روند رشد سرقت را کاهش دهیم و در خرداد ماه امسال نیز شاهد کاهش پنج درصدی سرقت بودیم.
کد خبر: ۲۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰ - 07July 2014

راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت در 30 شهر کشور/ همکاری اطلاعاتی بسیج و ناجا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ «اسماعیل احمدیمقدم» فرمانده ناجا در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرماندهان قدیم و جدید مرزبانی و رئیس پلیس آگاهی ناجا در خصوص طرح دریا اظهار داشت: طرح دریا یک طرح جامع است که نیروی انتظامی بخشی از آن را بر عهده دارد؛ وزارت کشور و استانداریها متصدیان اصلی این طرح هستند و دستگاههای متعددی باید در آنجا حضور پیدا کنند.

وی که در جمع خبرنگاران سخن میگفت، افزود: در طرح دریا ناجا در تسهیل ترافیک، ایجاد امنیت و مقابله با ناهنجاریهای اخلاقی مشارکت میکند و از شناورهای یگان ویژه نیز در این امر استفاده میشود.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین با اشاره به بررسی موفقیتهای پلیس آگاهی در دنیا گفت: میزان موفقیت پلیس آگاهی در دنیا با توجه به میزان کشف جرایم مورد بررسی قرار میگیرد. ما در کشف جرایم در مدت زمان کوتاه در رتبه بالاتری قرار داریم و توانستهایم با سرعت در کشف و پیشگیری جرایم، روند امنیت در کشور را در مسیر بهبود قرار دهیم.

وی در خصوص «قرارگاه مبارزه با سرقت» نیز اذعان کرد: معمولاً مبارزه با مواد مخدر مطالبه اول مردم است، اما اولویت اول ناجا مبارزه با سرقت است. برنامهریزی کردیم در 14 استانی که آمار سرقتها بالا بوده، قرارگاه سرقت راهاندازی شود؛ ما در بررسیهای انجام شده متوجه شدیم بیشتر این سرقتها در مرکز شهرها اتفاق میافتد که قرار است قرارگاه مبارزه با سرقت را در 20 الی 30 شهر کشور راهاندازی کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در تلاش هستیم تا با تمرکز و امکاناتی که در اختیارات پلیس قرار دارد و همکاری با دستگاه قضایی، روند رشد سرقت را کاهش دهیم و در خرداد امسال شاهد کاهش پنج درصدی سرقت بودیم.

سردار احمدیمقدم همچنین با اشاره به مرکز فوریتهای 197 افزود: خدمات بیشتر باعث مراجعه بیشتر مردم و شفافیتهای ماموریتهای ناجا شده است. بازرسان و مرکز فوریتهای 197 باعث امیدواری مردم شدهاند و ما شاهد تماسهای زیادی از سوی مردم در تهران هستیم؛ بسیاری از مالباختگان از مراجعه به کلانتریها منصرف میشدند، اما این مرکز دوباره امید را به مردم برگرداند.

وی در خصوص تعامل ناجا با مرکز گردشگری کشور نیز تصریح کرد: کل مجامع صنفی که در کشور وجود دارند صف اول کنترل و نظارت متعلق به این جوامع هستند. نباید بستری ایجاد شود که رفتارهای سوء و ارتباطات غیر اخلاقی در تورهای گردشگری صورت پذیرد و اگر مسئولین مربوطه در خور شأن کشور با این ناهنجاریها برخورد کنند ما خوشحال میشویم؛ اما اگر از ما کمک بخواهند قطعا ناجا با آنها همکاری خواهد کرد. 

فرمانده نیروی انتظامی همچنین در خصوص تعاملات ناجا با بسیج در حوزه اجتماعی و هنجارهای اخلاقی گفت: بسیج میتواند همکاری اطلاعاتی با ناجا داشته باشد و در موضوع ناهنجاریهای اخلاقی با آموزش خانوادهها در مساجد و دانشآموزان ورود کرده، اما بسیج به هیچ عنوان حق ورود به کارهای عملیاتی پلیس را ندارد.

نظر شما
پربیننده ها