امیرپوردستان در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

نمایش سلاح‌های جدید پدافندی در رژه ۳۱ شهریور/ پهپادهای نزاجا با قابلیت عملیات انتحاری علیه اهداف پروازی و زمینی

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت:‌ پهپادهای نیروی زمینی ارتش قابلیت عملیات انتحاری علیه اهداف پروازی و زمینی را دارند و به صورت یک بمب متحرک عمل می‌کنند.
کد خبر: ۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۱ - 23August 2013

نمایش سلاح‌های جدید پدافندی در رژه ۳۱ شهریور/ پهپادهای نزاجا با قابلیت عملیات انتحاری علیه اهداف پروازی و زمینی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم تجلیل از آزادگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخشی از توانمندیهای و اقتدار نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس نشان داده میشود تا مردم انها را مشاهده و از آن آگاه شوند و پیامی برای تهدیدات دشمنان است.

وی افزود: ارتش در عرصه زمینی، هوایی و دریایی از اقتدار بالایی برخوردار است و میتواند از ایران دفاع کند و پیام صلح و دوستی را به کشورهای منطقه اعلام کند.

پوردستان ادامه داد: در رژه 31 شهریور نیروهای مسلح دستاوردهای دفاع زمینی، هوایی، دریایی و سلاحهای جدید پدافند هوایی برد متوسط و برد بالا نمایش داده میشود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به رزمایش قمر بنیهاشم(ع) اظهار داشت: این رزمایش یک رزمایش زرهی است و اگر چه از همه یگانهای نزاجا از جمله هوانیروز در نقش پشتیبانی و دشمننما استفاده میشود.

پوردستان با تایکد بر اینکه در این رزمایش از گلولههای صددرصد جنگی استفاده میشود، گفت: این رزمایش در سه محور عمده در جنوب شرق کشور برگزار میشود و یک صحنه رزم ناهمتراز را نشان می دهیم.

وی همچنین اعلام کرد مرحله عملیاتی  این رزمایش یک هفته به طول میانجامد و البته جابجایی و استقرار نیروها 50 روز زمان میبرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به یگان پهپادی این نیرو گفت: این یگان یکی از سازمانهایی است که در ساختار جدید نیروی زمینی ارتش ارتقا پیدا کرده است و گردان پهپادی به گروه پهپادی ارتقا پیدا کرده که تاکنون نیز همکاریهایی با بخش خصوصی و پهپادهای مختلفی در اختیار گرفته است.

وی همچنین اعلام کرد: پهپادهای دستپرواز در داخل نیروی زمینی ارتش تولید میشود.

پوردستان تاکید کرد: از این پهپادها هم در جهت عکسبرداری و فیلمبرداری آنلاین و هم هدف استفاده میشود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت:این پهپادها قابلیت انتحاری علیه اهداف پروازی و زمینی مثل تانک، نفربر و ... را دارند که به صورت یک بمب متحرک عمل میکنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار