سردار ادیبی:

طرح جامع «روایتگری دفاع مقدس» بزودی ابلاغ می شود

دبیر ستاد مرکز راهیان نور کشور از تدوین، آماده سازی و ابلاغ طرح جامع روایتگری دفاع مقدس طی دو ماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۲۳۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ - 27March 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، سردار نادر ادیبی در دیدار با احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم اظهار داشت: در حال بررسی کل اردوگاه ها و یادمان های دوران دفاع مقدس مربوط به ارتش و سپاه از حیث نگهداری فیزیکی و امکان ثبت ملی و ... هستیم.

وی با بیان اینکه چند اردوگاه شاخص دوران دفاع مقدس مثل پادگان جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان(دوکوهه)، شهید باکری، ثارالله، ثامن و شهید زین الدین در اندیمشک داریم، تاکید کرد: لازم است وضعیت کاملی از تاریخچه، امکانات و خدمات دوران دفاع مقدس و پلان هایی از پادگان شهید زین الدین تهیه شود تا در اولین فرصت نسبت به بررسی امکان ثبت ملی آن اقدام گردد.

دبیر ستاد مرکز راهیان نور کشور همچنین با اشاره به ساخت یادمان محل شهادت شهید زین الدین یادآور شد: طرح جامع این یادمان و فضاسازی مربوطه در اطراف سردشت، در حال آماده شدن است.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت موضوع روایتگری دفاع مقدس و نقش موثر راویان در این زمینه خاطرنشان ساخت: موسسات مردم نهاد در بحث روایتگری مثل موسسه روایت سیره شهدا، جریان جدیدی از روحانیت انقلابی هستند.

ادیبی با بیان این نکته که آموزش روایتگری در استان های کشور جریان گفتمان انقلاب اسلامی را به خوبی پیش می برد، افزود: ایده نهایی شبکه ملی وارثون، ایجاد شبکه گفتمان انقلاب اسلامی است که بخشی از آن را روایت حماسه دفاع مقدس و بخش عمده آن روایت سیره و سلوک شهدا و گفتمانی از جنس شهید و شهادت در بر می گیرد.

وی تاکید کرد: ما تنها به دنبال یک روایتگری 10 روزه در یادمان ها نیستیم بلکه این موضوع باید نقل مستمر منابر سخنرانی باشد.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با بیان اینکه سالانه حداقل 15 هزار اتوبوس و 700 هزار دانش آموز در اردوهای راهیان نور حضور می یابند، بر موضوع نظارت جدی بر روایتگری دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: طرح درس آموزش روایتگری و صدور کارت های راویان را با دقت دنبال می کنیم و در این راستا، طرح جامع روایتگری دفاع مقدس که پیوند اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس و موضوع روایتگری بخشی از آن است، در حال آماده سازی است.

وی اضافه کرد: دستورالعمل اجرایی طرح مذکور تا دو ماه دیگر ابلاغ می شود تا در پرتو آن، مبحث روایتگری به ساماندهی واقعی و کاملی برسد.

در این دیدار که همزمان با هفته نخست سال 96 در مقر پادگان شهید محمودوند ستاد مرکزی راهیان نور صورت گرفت، احمد حسینی گزارشی از بازدید خود به نمایندگی از استاندار قم از مراکز اسکان زائران قمی در خوزستان و نحوه اجرای اردوهای راهیان نور ارائه داد.

وی همچنین ساخت یادمان محل شهادت شهیدان مهدی و مجید زین الدین به همت سپاه استان قم و پیگیری های اداره کل حفظ آثار را یکی از افتخارات استان در سال 95 برشمرد و با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد پادگان شهید زین الدین اندیمشک در دوران دفاع مقدس، پیگیری ثبت این پادگان در زمره آثار ملی را خواستار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار