حجت‌الاسلام «حیدرعلی یوسف زاده» در گفتگو با دفاع پرس:

شهدای گمنامی که گمنام‌تر شده‌اند/ «خوشاب» 266 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

امام جمعه شهرستان «خوشاب» با اشاره به گذشت شش سال از تدفین دو شهید گمنام در مرکز شهر سلطان آباد، گفت: به جای این‌که در این مدت، مزار مقدس این شهیدان به یک مکان زیارتی و سیاحتی تبدیل شود، متأسفانه این دو شهید گمنام پس از خاکسپاری در این شهرستان گمنام‌تر شده‌اند.
کد خبر: ۲۳۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ - 08July 2017

متأسفانه شهدای گمنام شهرستان خوشاب گمنام تر شده اند

حجت‌الاسلام «حیدرعلی یوسف زاده» امام جمعه شهرستان «خوشاب» در گفتگو با خبرنگار دفاع پرس در خراسان رضوی، با اشاره به اینکه حدود شش سال است که دو شهید گمنام در شهر «سلطان آباد» (مرکز شهرستان خوشاب) به خاک سپرده شده‌اند، اظهار داشت: به جای اینکه در این مدت مزار مقدس این شهیدان به یک مکان زیارتی و سیاحتی تبدیل شود، متأسفانه این دو شهید گمنام پس از خاکسپاری در این شهرستان، گمنام‌تر شده‌اند. علت آن هم این است که هیچ نهادی به طور مشخص متولی این شهیدان نیست و در این زمینه موازی کاری وجود دارد.

امام جمعه خوشاب با ابراز ناخرسندی از وضعیت فعلی مزار شهدای گمنام سلطان آباد، افزود: اخیرا مشاهده شده است که قرآن ها و ادیعه موجود در محل خاکسپاری شهدای گمنام پاره و بر زمین ریخته شده است و یا اینکه برخی افراد اقدامات ناشایستی را در این مکان مقدس انجام می‌دهند که این امر بسیار جای تأسف دارد.

وی از نحوه خاکسپاری پیکر پاک این شهیدان انتقاد نموده و خاطرنشان کرد: متأسفانه نهادهای مسئول در امر تشییع و خاکسپاری شهدا در مورد انتخاب محل خاکسپاری این دو شهید گمنام عجله کردند و همین مسئله باعث شده است که امروز بحث انتقال مزار مقدس این شهیدان مطرح شود، از طرفی نیز برخی افراد سودجو برای منافع مادی خود و اینکه قیمت زمین‌هایشان افزایش پیدا کند، ابتدا بخشی از زمین‌های خود را برای خاکسپاری این شهیدان اختصاص دادند که امروز از این مسأله ابراز پشیمانی می‌کنند.

حجت الاسلام یوسف زاده افزود: متأسفانه در نقاط مختلف کشور، شهدای گمنامی هستند که در مکان‌های نامناسب خاکسپاری شده‌اند و بعداً بحث انتقال آن‌ها مطرح شده که این مسئله مربوط به ضعف مدیریت مسئولان و متولیان این امر است.

امام جمعه خوشاب با اشاره به پروژه انتقال مزار این دو شهید گمنام به محل دیگری در شهر سلطان آباد، اظهار داشت: در جلسه‌ای که با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی داشتیم، تصمیم بر این شد که پیکر پاک این شهیدان به تپه مرتفع گردشگری سلطان آباد انتقال پیدا کنند. لذا با پیگیری‌های صورت گرفته توسط شهرداری، دفتر امام جمعه، استانداری و شورای شهر سلطان آباد، مقدمات این پروژه انجام شده و نیز مجوزهای لازم در این رابطه اخذ شده است.

وی افزود: در همین راستا قرار بوده که شهرداری سلطان آباد از ابتدای نوروز پروژه ساخت یادمان شهدا را در تپه مرتفع گردشگری این شهر آغاز کند تا پیکر پاک این دو شهید گمنام به این منطقه منتقل شوند که این مسئله نیازمند یاری بیش از پیش نهاد‌هایی مانند بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و کمیته جستجو مفقودین می‌باشد.

حجت‌الاسلام یوسف زاده ابراز امیدواری کرد که معضل موازی کاری در خصوص شهدای گمنام در سطح کشور حل شود و این مسئله مدیریت واحدی داشته باشد، همچنین وظایف نهادها نسبت به شهدای گمنام مشخص شود و نهادهای مربوط به وظایف خود در قبال شهدای گمنام عمل کنند.

وی اشتیاق مردم برای کمک به ساخت یادمان شهدای گمنام سلطان آباد را توصیف ناپدیر دانست و خاطرنشان کرد: در همین راستا افرادی برای کمک به ساخت یادمان شهدای اعلام آمادگی کرده‌اند و افرادی نیز مبالغی را کمک کرده‌اند که از سوی دفتر امام جمعه در اختیار شهرداری سلطان آباد قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام یوسف زاده با بیان اینکه شهرستان خوشاب 266 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این میان 14 نفر از این شهیدان روحانی می‌باشند، افزود: تاکنون دو یادواره برای شهدای روحانی شهرستان خوشاب برگزار شده است که امیدواریم با یاری خداوند متعال و حمایت مسئولین، سومین یادواره شهدای روحانی شهرستان نیز برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه، با پیگری شورای فرهنگی شهرستان خوشاب در سه ورودی این شهرستان تصاویر شهدا نصب شده است، اظهار داشت: در ورودی شهرستان از سمت سبزوار تصاویر شهدای روحانی خوشاب، از سمت ورودی نیشابور تصاویر شهدای شاخص روحانی کشور مانند شهید بهشتی، شهید مطهری و شهید هاشمی نژاد و از سمت ورودی مشکان نیز تصاویر شهدای شهر سلطان آباد نصب شده است.

امام جمعه خوشاب در پایان به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «اساس هویت یک جامعه فرهنگ آن است» اشاره و خاطرنشان کرد: در شهرستان خوشاب 28 نهاد استقرار یافته‌اند ولی هنوز نهادهای فرهنگی که صاحب بودجه هستند مستقر نشده‌اند و تنها نماز جمعه است که در این شهرستان فعالیت فرهنگی دارد، از طرفی نیز فقر بر زندگی ساکنان خوشاب سایه افکنده و غالب مردم این شهرستان مستضعف هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار