همزمان با لغو تابعیت معارضان بحرینی؛

شناسنامه بحرینی به اتباع کشورهای عضو شورای همکاری اعطا می‌شود

دولت بحرین اعلام کرد که به اتباع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که مقیم بحرین هستند، شناسنامه بحرینی اعطا می‌کند.
کد خبر: ۲۳۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ - 03April 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، دولت بحرین که به دلیل لغو تابعیت معارضان و منتقدان با انتقاد نهادهای حقوق بشری مواجه است، اعلام کرد که به اتباع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس که مقیم بحرین و یا از سرمایه‌گذاران در این کشور هستند، شناسنامه بحرینی اعطا می‌کند.

خبرگزاری بحرین (بنا) به نقل از «محمد القائد» رئیس اجرایی نهاد اطلاعات و دولت الکترونیک بحرین گزارش داد که اتباع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس که مقیم بحرین و یا سرمایه‌گذار در این کشور هستند، شناسنامه دریافت می‌کنند.

وی هدف از این اقدام را افزایش همکاری و روابط برادرانه بین بحرین و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و فرصتی برای جذب سرمایه‌ها در بحرین و تسهیل در امر اجرای معاملات در این کشور برشمرد.

اعطای شناسنامه بحرینی به اتباع کشورهای عربی مقیم بحرین در حالی صورت می‌گیرد که این کشور شمار زیادی از فعالان سیاسی و معارضان را لغو تابعیت کرده است که از جمله بارزترین این شخصیت‌ها آیت‌الله عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب بحرین است که دولت این کشور سال گذشته حکم لغو تابعیت وی را صادر کرد و اخیرا نیز تابعیت شیخ «عبدالله الدقاق» نماینده وی در ایران را لغو کرد.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار