سردار کریمی خبر داد؛

کاهش 86 درصدی تخلفات در حوزه معافیت کفالت

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا از کاهش 86 درصدی تخلفات در حوزه معافیت کفالت و 65 درصدی تخلفات پزشکی معافیت خبر داد.
کد خبر: ۲۳۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ - 09April 2017

کاهش 86 درصدی تخلفات در حوزه معافیت کفالتبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «ابراهیم کریمی» جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا اظهار کرد: اصلاح فرآیندها، به کارگیری اقدامات پیشگیرانه در حوزه معافیت‌های خدمت سربازی و همچنین صدور کارت‌های هوشمند پایان خدمت و معافیت، منجر به کاهش چشمگیر تخلفات شده است.

وی با بیان اینکه در سال 95 تخلفات پزشکی 65 درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: تغییر روند معافیت پزشکی به نحوی بوده که سعی شده تا از نفوذ افراد سودجو در فرآیندها جلوگیری شود.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ادامه داد: به کارگیری پزشکان نیروهای مسلح در معاینه اولیه مشمولان و ایجاد ارتباط سیستمی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) با آنان، همچنین ارسال جوابیه بیمارستان‌ها از طریق پیک در معاینه تخصصی مشمول و یا بستگان درجه یک وی (پدر، مادر، برادر و خواهر) در معافیت‌های کفالت، موجب شده تا دسترسی افراد به مدارک پزشکی محدود و تخلفات در این زمینه کاهش یابد.

وی از کاهش 86 درصدی تخلفات در حوزه معافیت کفالت خبر داد و افزود: کاهش تخلفات در معافیت‌های کفالت، نتیجه اقدامات مثبت سازمان وظیفه عمومی در جهت کنترل و اصلاح فرآیندهایی مانند تغییر در روند استعلامات ثبت احوال و غیره است.

سردار کریمی خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر این سازمان توانسته با اجرای طرح تعویض کارت‌های قدیمی پایان خدمت و معافیت با کارت هوشمند، حجم بالایی از کارت‌های جعلی پایان خدمت و معافیت را شناسایی و کشف کند، همچنین هوشمندسازی کارت‌های مذکور موجب شده تا ضریب امنیت کارت‌ها افزایش و جعل آنها امکان‌پذیر نباشد.

وی گفت: مشمولان عزیز به وعده‌های افراد سودجو و متقلب توجه نکنند و برای اطلاع از قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی و فرآیندهای آن، با پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی به نشانی www.vazifeh.police.ir مراجعه و یا از طریق تلفن گویا به شماره 096480 اطلاعات مورد نیاز را کسب کنند.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار