در جدیدترین حمله موشکی ارتش و مقاومت یمن صورت گرفت؛

هلاکت ده‌ها سودانی و اماراتی در تعز یمن

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی یک حمله موشکی- توپخانه‌ای ده‌ها نفر از مزدوران عبدربه منصور هادی را در حومه تعز به هلاکت رساندند.
کد خبر: ۲۳۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲ - 09April 2017

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، وزارت دفاع یمن اعلام کرد که ده‌ها نفر از نیروهای عبدربه منصور هادی، که چندین نفر از آنان سودانی و اماراتی بودند، در حمله موشکی و توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه‌های این نیروها در منطقه «یَختُل» در شمال بخش ساحلی «مخا» در غرب شهرستان تعز کشته شدند.

این حمله موشکی در راستای مقابله با تهاجم سحرگاه امروز شبه نظامیان مورد حمایت هادی به پایگاه دفاع هوایی در غرب تعز رخ داد. علاوه بر این، نیروهای هادی با پشتیبانی هوایی ائتلاف سعودی در محور کهبوب حد فاصل استان‌های تعز و لحج در حال پیشروی بودند که پس از مقابله ارتش و کمیته‌های مردمی با این پیشروی، پس از دادن تلفات وادار به عقب‌نشینی شدند.

همچنین 6 تن از مزدوران هادی طی درگیری با ارتش و کمیته‌های مردمی در بخش صرواح در غرب مأرب واقع در شمال شرق یمن کشته شدند.

ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین یک نظامی سعودی را با سلاح تک‌تیرانداز در پایگاه کرس در جنوب عربستان به هلاکت رساندند و همزمان پایگاه‌های صبابه و سودانه در جنوب عربستان هدف حمله نیروهای ارتش و مقاومت یمن قرار گرفت.

تجاوز عربستان به یمن هم‌اکنون وارد سومین سال خود شده است. این تجاوز جز شهادت و مجروح شدن بیش از 30 هزار یمنی و تخریب زیرساخت‌های یمن نتیجه دیگری برای متجاوزان سعودی نداشته است.

انتهای پیام/421   

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار