روایتی از جشن میلاد امام علی(ع) در سنگرهای مقاومت+ عکس

رزمندگان و شهدا در دوران هشت ساله علاوه بر ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن بعثی، توجه ویژه‌ای به ایام ولادت و شهادت ائمه معصومین داشته و با کمترین امکانات، مراسم شایسته‌ای برگزار می‌کردند.
کد خبر: ۲۳۴۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ - 11April 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، رزمندگان و شهدا در دوران هشت ساله نبرد با دشمن بعثی به مناسبت میلاد و شهادت ائمه معصومین مراسم‌ گوناگونی را  در پاسداشت مقام ائمه اطهار(ع) برگزار می‌کردند.

جعفر طهماسبی از تخریب‌چی‌های لشکر 10 سیدالشهدا(ع) بود . وی خاطره‌ای  از سالروز ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر  را اینگونه روایت‌ می‌کند:«روزهای اول بهار 65 مصادف با ولادت مولا امیر المؤمنین(ع) بود و برای جشن ولادت مولا در گردان مهمان داشتیم.این بار رزمندگان گردان تازه تاسیس حضرت زینب(س) مهمان بچه های تخریب بودند و ما هم برای پذیرایی از مهمانامان شله زرد پخته بودیم.شاید بعضی ها بگویند شله زرد چه ربطی به ولادت مولا دارد؟خوب این به عقل ما رسید.شهید تابش مداح جلسه بود و من هم میانداری می‌کردم.
 
روایتی از جشن میلاد امام علی(ع) در سنگرهای مقاومت+ عکس
آن روز مراسم ساعت 9 صبح و در فضای اطراف مزار شهدای الوارثین برگزار شد. شهید سید مهدی اعتصامی همه کاره تبلیغات بود و با کمک شهید مجید رضایی جایگاه مراسم را با تصاویر شهدای گردان آذین بندی کرد. گل‌های شقایق و زمین سبز اطراف مقر هم که فروردین ما مثل مخمل سبز خودنمایی می‌کرد در طراوت مجلس ولادت مولود کعبه موثر بود.

قبل از مراسم بعضی ها تذکر می‌دادند که اولا دست نزنید و ثانیا هم دو انگشتی بزنید و من هم این رو به شهید تابش تاکید کردم. اما نشد که نشد و این بار هم مجلس از دست در رفت و کف زدن های دو انگشتی تبدیل به کوبیدن دست ها به هم شد.
 
روایتی از جشن میلاد امام علی(ع) در سنگرهای مقاومت+ عکس 

شهید دهقان، شهید الهی، شهید زند، شهید خوش سیر، شهید مرادی سعی می‌کردند مجلس رو به دست بگیرند و شهید مرآتی هم رو سر بقیه سوار میشد تا خودش رو به این جمع برساند.شهید سید محمد زینال حسینی که بعد از شهید حاج عبدالله نوریان فرمانده گردان شد هم با  آنها همراه می‌شد و گاها هم به من که سعی می‌کردم جلسه را کنترل کنم متذکر می‌شد که بگذار بچه ها راحت باشند.اداره مجلس جشن دو تا گردان واقعا سخت بود.

روز ولادت حضرت علی(ع) حسابی بچه ها شادی کردند و بعد هم چند تا مسابقه و چند تا جایزه پایان بخش این جلسه بزم وشادی بود.واقعا شادی و شادمانی در فضای معنوی گردان ما جایگاه خودش رو داشت و تمام سعی براین بود که فضای شادابی برای جوانها باشد».
 
روایتی از جشن میلاد امام علی(ع) در سنگرهای مقاومت+ عکس
منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار