مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شاهرود خبر داد؛

فعالیت 16 گروه جهادی در قرارگاه طه بسیج دانشجویی شاهرود

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شاهرود گفت: شانزده گروه جهادی از دانشگاه‌های مختلف شهرستان شاهرود در قالب قرارگاه طه فعالیت دارند.
کد خبر: ۲۳۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ - 12April 2017
فعالیت 16 گروه جهادی در قرارگاه طه بسیج دانشجویی شاهرودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شاهرود، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شاهرود با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه (من گمان نمی‌کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد) اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی بر اجرای اردوهای جهادی تاکید دارند و می‌فرمایند (حضور یک جوان مومن و متدین و متشرع در یک مجموعه روستایی در بین جوانان، در بین مردم، مظهر مجسم آبه قرآن است، آنها را به دین،به انقلاب،به معنویت سوق می دهد شما با عمل خودتان مردم را به ایمان، به اسلام به دین دعوت می‌کنید.)

وی با بیان اینکه قرارگاه جهادی طه یک مجموعه تخصصی متشکل از دانشجویان خط رهبری است افزود: تمام همت و تجربه این جوانان در راه هدایت و پشتیبانی همه جانبه از اردوهای جهادی شهرستان شاهرود بکارگرفته شد تا با ترویج تفکر مخلصانه بسیجی، روحیه جهادی و خدمت رسانی سهم بسزایی در پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی داشته باشند.

جلیلی با اشاره به تشکیل 16 گروه جهادی در قالب قرارگاه طه خاطر نشان کرد: این گروه های جهادی از دانشگاه های مختلف شهرستان شاهرود برنامه های گسترده ای را در سال 1395 در روستاهای هفته در بخش کالپوش شهرستان میامی و نقاط محروم شهرستان شاهرود انجام دادند.

وی تصریح کرد: فعالیت های این گروه های جهادی در قالب عمرانی، فرهنگی،آموزشی، پزشکی و شناسایی متمرکز بوده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های شاهرود با اشاره به فعالیت های عمرانی گروه های جهادی مختلف گفت: گروه جهادی اسراء دانشگاه صنعتی در اقدامات عمرانی خود رفع مشکل آبرسانی خط لوله زمان آباد و حومه، لایه روبی قنوات روستاهای حجاج،جعفرآباد و برم، مرمت و ساخت سکوی مسجد زمان آباد، مرمت و نقاشی پایگاه بسیج زمان آباد و سم پاشی آغل روستاهای زمان آباد،برم،فریدر و کاریز را در کنار اقدامات فرهنگی و آموزشی و حمایتی و شناسایی در منطقه خارتوران انجام داد.

وی با اشاره به فعالیت گروه جهادی شهید همت دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بیان کرد: خاکبرداری سطوح داخلی،ساخت سکو و برق رسانی پارک روستا و لایه روبی استخرهای آب شرب و دیوار نویسی مدرسه شبانه روزی و حوزه مقاومت بسیج مقداد روستای حسین آیاد کالپوش را در کنار فعالیت های فرهنگی و پزشکی انجام دادند.

جلیلی لا بیان فعالیت های گروه شهید تابسته دانشگاه علوم پزشکی شاهرود عنوان کرد: ساخت حمام و سرویس بهداشتی برای یکی از اهالی نیازمند، مرمت و رنگ آمیزی مدرسه و تعمیر و رنگ آمیزی درب های خانه بهداشت و تجهیز خانه بهداشت و پایگاه بسیج روستاهای بخش کالپوش را در کنار فعالیت های فرهنگی و پزشکی چون غربالگری فشار خون و قندخون و کلاس کمک های اولیه و آموزش مسائل ازدواج برگزار نمودند.

وی با بیان اینکه گروه ولایت دانشگاه پیام نور شاهرود نقاشی و مرمت و بازسازی مدرسه را در بخش کالپوش انجام دادند افزود: برنامه های فرهنگی و آموزشی و پزشکی از جمله حضور متخصص طب سنتی و آموزش امداد و نجات از فعالیت های این گروه بوده است.

جلیلی ادامه داد: گروه جهادی شهید فردوسی دانشگاه علوم قرآنی دیوار چینی حول امامزاده روستا و جوشکاری فضای داخلی و سیمان کاری فضای امامزاده و مرمت و سنگ کاری خانه های زائرین امامزاده و توزیع بسته های موادغذایی به خانواده های نیازمند را در بخش کالپوش انجام دادند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های شاهرود اضافه کرد: گروه جهادی شهید شهریاری دانشگاه علمی کاربردی بیارجمند زیرسازی و نهر کشی مزارع کشاورزی و لایه روبی استخرهای آب و ساخت آبدارخانه مسجد را در روستاهای بخش بیارجمند انجام دادند.

وی با اشاره به فعالیت های گروه های جهادی خواهران گفت: گروه جهادی شهید چمران دانشگاه صنعتی شاهرود در روستاهای بخش کالپوش برنامه های فرهنگی و آموزشی و پزشکی همچون معاینه عمومی فشار و قندخون و آموزش بهداشت زنان و مو و تغذیه و آموزش کمک های اولیه و شناسایی بیماران خاص را انجام دادند.

جلیلی با اشاره به فعالیت های گروه جهادی سفیران همدلی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بیان کرد: این گروه در فعالیت های فرهنگی،آموزشی و پزشکی همچون برگزاری کلاس های مختلف برای کودکان و نوجوانان در زمینه قرآن و احکام و نماز و خیاطی و سرمه دوزی و طراحی روی چوب و شیشه و ساخت تابلو و کارگاه حمایت از تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی در روستاهای بخش کالپوش اجرا نمودند.

وی افزود: گروه جهادی شهید رجب بیگی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در روستاهای بخش کالپوش برنامه های مختلف فرهنگی،آموزشی و پزشکی از جمله ویزیت عمومی اهالی در منزل، کلاس روانشانسی،کارکاه بیمارهای زنان،قلبی و فشار خون و تغذیه سالم و غربالگری دانش آموزان از نظر سلامت جسمانی را انجام دادند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های شاهرود با اشاره به فعالیت های گروه جهادی شهید آوینی دانشگاه پیام نور شاهرود گفت: برنامه های مختلف آموزشی،فرهنگی از جمله برگزاری کلاس روخوانی و روانخوانی،بافتنی،رایانه،خیاطی،مسائل زنان، آشنایی با فرقه های ضاله و مهارت های زندگی و تربیت فرزند را برگزار کردند.

وی ادامه داد: گروه های جهادی شهدا و حضرت رقیه از دانشگاه های علوم قرآنی شاهرود و علمی کاربردی بیارجمند نیز فعالیت های فرهنگی،آموزشی و پزشکی را در روستاهای بخش بیارجمند و کالپوش انجام دادند.

جلیلی تصریح کرد: گروه های جهادی شهید علمدار،دانشگاه غیرانتفاعی نور دانش،شهید زین الدین دانشکده فنی حرفه ای خواهران و شهید جهان آرا و مهاد بسیج دانشجویی و حوزه علوم اسلامی دانشگاه صنعتی نیز فعالیت های متعدد آموزشی و فرهنگی و پزشکی را به اهالی روستاهای محروم ارائه نمودند.

وی با بیان اینکه بیش از 100 فعالیت در اردوهای جهادی بسیج دانشجویی در طول سال 95 در مناطق محروم شهرستان های شاهرود و میامی برگزار شد تاکید کرد: در این فعالیت های بیش از 150 نفر از دانشجویان خواهر و برادر دانشگاه ها حضور داشته و در اردوهای یک، سه، پنج،ده و چهارده روزه به خدمت رسانی به مردم روستاهای محروم همت نهادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار