سرلشکر صفوی در مراسم گرامیداشت شهید صیاد شیرازی:

مردم کردستان و بسیجیان عاشق شهید صیاد شیرازی بودند

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی، گفت: مردم کردستان و بسیجیان عاشق ایشان بودند و بسیار دوستش می‌داشتند.
کد خبر: ۲۳۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵ - 12April 2017
مردم کردستان و بسیجیان عاشق شهید صیاد شیرازی بودندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در مراسم گرامیداشت امیر سپهبد شهید «علی صیاد شیرازی» که در تالار وحدت تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: با شهید صیاد شیرازی همرزم، همفکر و همگام بودم.

وی افزود: با این شهید بزرگوار رفت و آمد خانوادگی داشتیم و در عملیات‌های مختلف و در روزهای سختی در کنار هم بودیم. بسیار همسفر بودیم و خاطرات بسیاری از ایشان دارم.

سرلشکر صفوی گفت: وی انسان مطلوب اسلام و قرآن بود. در فرماندهی شجاع و توانمند و ارادتمند ائمه اطهار بود. به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، او برگزیده خدا بود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه مردم کردستان و بسیجیان عاشق صیاد شیرازی بودند و بسیار دوستش می‌داشتند، گفت: بیشتر فرماندهان همچون صیاد مردم دار، دلسوز و مومن بودند.

وی افزود: شهید صیاد شیرازی انسان مومنی بود و چون مومن بود، ولایت ائمه و ولایت فقیه را عمیقا اعتقاد داشت و در آن راستا عمل می‌کرد. یک بار قبل از اجرای عملیات والفجر هشت همراه با جمعی از فرماندهان خدمت امام خمینی(ره) رسیدیم. پس از جلسه که خواستیم خارج شویم، امام دست شهید صیاد را در دست محسن رضایی و دست خود را نیز روی آن دو دست گذاشتند و فرمودند: اینگونه می‌پسندم و با همدیگر متحد و همدل باشید.
 
سرلشکر صفوی عنوان کرد: وحدت بی نظیری که در دفاع مقدس بین ارتش و سپاه به وجود آمد نتیحه آن ولایتمداری بود. در صحنه‌ی عمل شاهد بودیم که فرماندهی مشترک از بالا تا سطح گردان‌ها به وجود آمد.
 
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه به علاقه‌ی شهید صیاد شیرازی به رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در سال 60 و پس از اینکه حضرت آیت الله خامنه‌ای مورد سو قصد قرار گرفتند، بنده به همراه شهید صیاد شیرازی جهت عیادت ایشان به بیمارستان رفتیم. من در آنجا اوج علاقه‌ی شهید صیاد به رهبر معظم انقلاب را دیدم که در زمان جنگ و پس از جنگ که در ستاد کل نیروهای مسلح مسئولیت داشت نیز این علاقه و ارادت ایشان به رهبری ادامه داشت. ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب نیز به ایشان بسیار علاقه داشتند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برگزاری مراسمات گرامیداشت شهدا، این پیام را برای نسل جوان دارد که شهدا را بشناسیم و ما پیشکسوتان نیز وظیفه داریم شهدا را به مردم و این نسل بشناسانیم.
 
سرلشکر صفوی با تاکید بر اینکه باید عوامل قدرت ملی را بشناسیم، گفت: ملتی که شهید و جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و این ملت اگر تهدید شود با تکیه بر آن ظرفیت‌ها ایستادگی و فداکاری خواهد کرد. روحیه حماسی ملت عامل قدرت ایران است. در موضوع تهدیدات اقتصادی یا به عبارت دیگر تحریم، باید به مقابله پرداخت که راه آن اقتصاد مقاومتی است.
 
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا اظهار داشت: باید بدانیم که دشمنی دشمنان با ما تمام نمی‌شود و دشمن خبیثی در پیش روی خود داریم. باید قدر خانواده‌های شهدا را بدانیم چرا که در زمان خطر کشور را نجات دادند. شهدا انسان‌های مظلوم و مطلوبی بودند و باید آنان را الگوی خود قرار بدهیم.
 
وی در پایان با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی الگویی برای تمام مردم جامعه است، گفت: لازم است فیلمی همچون «شوق پرواز» که برای شهید عباس بابایی ساخته شد برای شهید صیاد شیرازی نیز ساخته شود و از ارتش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار داریم در این راستا اقدام بکنند و صیادها و بروجردی‌ها را به ملت‌های مسلمان و آزاده جهان نشان بدهند.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار