کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با دفاع پرس مطرح کرد

نقض آتش بس در غزه توطئه مشترک صهیونیست ها و اروپایی ها

کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه گفت: نقض مکرر آتش بس در غزه توطئه مشترک صهیونیست ها و اروپایی ها است که با هدف نجات این رژیم کودک کش انجام می شود.
کد خبر: ۲۳۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶ - 03August 2014

نقض آتش بس در غزه توطئه مشترک صهیونیست ها و اروپایی ها

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل خاورمیانه  با اشاره به بررسی دلایل حمله اسراییل به غزه به خبرنگاربین الملل خبرگزاری دفاع مقدس گفت: رژیم صهیونیستی با اهداف مختلفی به نوار غزه حمله کرد که تبدیل اراضی غزه به نوار سوخته و تسلیم فلسطینیان از جمله این اهداف بود.

وی ادامه داد: جلوگیری از تشکیل دولت مستقل فلسطینی در غزه از دیگر اهداف رژیم صهیونیستی برای حمله به غزه بود.

کارشناس مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم کودک کش در جنایات جنگی خود به دنبال نسل کشی فلسطینیان است اما در این مسیر با پایداری مردم فلسطین و حملات موشکی مقاومت روبرو شده است به طوری که این رژیم در آستانه سقوط قرار گرفته است.

کنعانی مقدم تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در طول جنگ اخیر با فلسطینیان بارها به دنبال آتش بس بوده و این خواسته اسراییل با چند هدف پیگیری شده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی با مطرح کردن موضوع آتش بس به دنبال نجات از مخمصه جنگ غزه است تا بتواند در فرصت به دست آمده خودش را بازسازی کند و قدرت موشکی مقاومت و نیروهای جهادی فلسطین را تخریب کند اما موفق به هدف قرار دادن پایگاه های موشکی مقاومت نشد.

کنعانی مقدم با اشاره به معرفی یکی دیگر از اهداف رژیم صهیونیستی از مطرح کردن قضیه آتش بس گفت: ایجاد تفرقه و تشتت میان نیروهای فلسطینی بعد از اتحادی که میان فتح و حماس انجام شد از دیگر اهداف تقاضای اسراییل برای آتش بس است.

وی در این باره تصریح کرد: در حال حاضر عملا شاهد انتفاضه سوم و ایجاد وحدت در کرانه باختری و اراضی 1948 و هم دلی و هم پیمانی میان نیروهای فلسطینی هستیم .

کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار داشت: حمایت وتوجه اروپا ، ناتو و امریکابه اسراییل در جنگ نابرابر غزه از دیگر اهداف رژیم صهیونیستی برای مطرح کردن اتش بس است که متاسفانه در این زمینه طرف های غربی وامریکایی از اسراییل حمایت کرده و کشتار مردم فلسطین را حق او دانستند.

کنعانی مقدم افزود : در حالی که رژیم صهیونیستی برای تجاوزات وحشیانه خود زیر فشارهای بین المللی قرار گرفته است اسراییل برای حفظ چهره خود در جهان موضوع آتش بس را مطرح کرده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر رژیم صهیونیستی به بهانه های واهی دست به نقض آتش بس در غزه می زند که این اقدام اسراییل با هماهنگی آمریکا و سازمان ملل انجام می شود.

کارشناس مسائل فلسطین ادامه داد: در آتش بس 72 ساعته اخیر اسراییل به بهانه گم شدن یک سرباز خود رفح را به خاک و خون کشید.

کنعانی مقدم گفت: ادعای این رژیم در حالی مطرح شد که سربازان اسرائیلی از طریق جی پی اس تحت کنترل ماهواره ای هستند و گم شدن این سرباز بهانه ای بیش نبود.

وی با اشاره به یکی ازاهداف جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: نتانیاهو به دلیل مشکلات  دولت خود از قبیل مشکلات اقتصادی و مهاجرت معکوس از اراضی اشغالی به دنبال راه اندازی جنگ در غزه بود تا از این طریق کابینه خود را نجات دهد.

کنعانی مقدم ادامه داد: تئوری جنگی اسراییل مبتنی بر جنگ کوتاه و وارد کردن بیشترین ضربه به فلسطینی هاست به طوری که در جنگ های 8 و 22 روزه و جنگ اعراب و اسراییل که 7 روز به طول انجامید چنین سیاستی دنبال شد.

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: جنگ طولانی به نفع رژیم صهیونیستی نیست از این رو خود اسراییل به دنبال کوتاه کردن جنگ و اتش بس است.

وی در پایان گفت: اگر چه شروع کننده جنگ اسراییل بود ازما به نظر می رسد پایان آ ن در اختیار این رژیم کودک کش نباشد و مقاومت شروط خود را بر دشمن تحمیل کند.
 

نظر شما
پربیننده ها