نشست انجمن راویان دفاع مقدس سپاه کرمان برگزار شد

نشست انجمن راویان دفاع مقدس سپاه ثارالله استان کرمان، شامگاه سه شنبه در کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰ - 16July 2014

نشست انجمن راویان دفاع مقدس سپاه کرمان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، «عباس ایرانمنش» شامگاه سه شنبه در نشست انجمن راویان دفاع مقدس سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به تفاسیری از آیات قرآن کریم، اظهار کرد: پیامبراکرم (ص) در بازگشت از معراج برای امام علی(ع) ویژگیهای افراد اهل دنیا و اهل آخرت را توصیف میفرمایند و در تشریح اهل آخرت؛ آنها را افرادی باحیا؛ پرمنفعت؛ حسابگر اعمال؛ پرکار؛ کم خواب و بیدار دل؛ وصف میکنند.

وی در ادامه ویژگیهای اهل دنیا را نیز تنپروری؛ اهل خوردن و خوشگذرانی برشمرد.

ایرانمنش با بیان خاطراتی از شهدا؛ تصریح کرد: شهدا نشانهها و آیاتی از انفاس الهیاند که به خاطر جهاد با نفس روزی 70 مرتبه کشته میشدند.

این یادگار دوران دفاع دفاع مقدس با ذکر خاطرهای از شهیدی که بدنش خالکوبی داشت و همیشه دکمههای لباس خود را تا زیر گلو میبست که دیده نشود؛ اظهار داشت: این شهید بزرگوار در وصیت نامه خود نوشته بود خدایا! تو را شکر که عیبهای مرا میپوشانی و در هنگام شهادت پیکر مطهر این شهید پودر شد و چیزی از آن باقی نماند.

وی ابراز نمود: شهدا؛ با رفتارهای خود حقانیت حضور الهی را جلوهگر شدند و به امر خداوند، بهشت برای پذیرایی از آنها آراسته است.

ایرانمنش خطاب به روایتگران دفاع مقدس؛ تاکید کرد: یاد و ذکر شهدا را در روایتگریها، عنایات که به شهدا می شد و همچنین ذکر نکات مثبت و نقاط قوت در شکستها را نیز بیان کنید.

در ادامه، دیگر یادگار دوران دفاع مقدس؛ ابراهیم شهریاری نیز اظهار داشت: باید روایتگری با خاطره گویی همراه باشد و از کلی گویی پرهیز شود.

وی افزود: از خاطرات جنگ  گذرا عبور نکنیم و در لابلای روایتگریها؛ نام شهدا را نیز یاد کنیم.

محمد صباغ از یادگاران دوران دفاع مقدس و مسئول مخابرات لشکر ثارالله(ع) در دوران جنگ؛ از دیگر حاضرین در مراسم بود که به تشریح عملیات کربلای 5 و نقش موثر شهدای بزرگواری چون شهیدان طیاری؛ زندی؛ میرحسینی؛ محمدیپور و تاجیک اشاره کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار