در نشست خبری جایزه کتاب سال دفاع‌مقدس مطرح شد؛

انتخاب کتاب سال دفاع‌مقدس با شعار «پاسداشت ثروت ملی، ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع‌مقدس»

سخنگوی هفدهمین دوره بهترین کتاب سال دفاع‌مقدس، شعار این دوره را «پاسداشت ثروت ملی، ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع‌مقدس» اعلام کرد.
کد خبر: ۲۳۷۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ - 30April 2017
انتخاب کتاب سال دفاع‌مقدس با شعار «پاسداشت ثروت ملی، ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع‌مقدس»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع‌مقدس با حضور «محسن شاه‌رضایی» سخنگوی این دوره، امروز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع‌مقدس برگزار شد.

شاه‌رضایی در ابتدای این نشست با اشاره به حمایت بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع‌مقدس از کتاب سال اظهار داشت: در این دوره از انتخاب کتاب سال دفاع‌مقدس، سازمان ادبیات و تاریخ دفاع‌مقدس به طور مستقیم نحوه انتخاب و داوری را اداره کرده و «محمدقاسم فروغی» نیز دبیر دوره هفدهم کتاب سال دفاع‌مقدس خواهد بود. همچنین در این دوره برخلاف دوره‌های پیشین مقرر شده است که جشنواره کتاب سال دفاع‌مقدس، سخنگو داشته باشد تا اخبار از طرف یک نفر منتشر شود.

وی در ادامه گفت: در سال‌های پیش، بعضی از دوره‌های این جایزه به صورت ۲ سالانه برگزار شد که ۲ دوره در سال ۱۳۷۵ کتاب سال کودک دفاع‌مقدس و سال ۱۳۸۶ جایزه ربع قرن کتاب دفاع‌مقدس برگزار شد؛ اما در این دوره ۱۲ گروه داوری شامل داستان، زندگی‌نامه، خاطره، شعر و نثر ادبی مستندنگاری هنرهای نمایشی، پژوهش‌های نظامی، حقوقی امنیتی کتاب کودک و نوجوان تاریخ شفاهی داوری خواهد شد، همچنین یک گروه ویژه شامل خادمین و ناشران دفاع‌مقدس تقدیر می‌شوند.

سخنگوی کتاب سال دفاع‌مقدس درباره نوع فراخوان این جایزه توضیح داد: علاوه بر فراخوان منتشر شده، خرید کتاب و دعوت از ناشران مختلف کتاب‌ها مورد داوری قرار می‌گیرند. در ۶ ماهه دوم سال نیز مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: شعار هفدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس نیز «پاسداشت ثروت ملی، ارزش ها و آرمان های دفاع مقدس» برگزیده شده است که ما با شناخت این گنجینه‌ها، ثروت فرهنگی و ملی خود را در سال آینده غنی‌تر می‌کنیم.
 
انتخاب کتاب سال دفاع‌مقدس با شعار «پاسداشت ثروت ملی، ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع‌مقدس» 

شاه‌رضایی در ادامه گفت: در این دوره نگاهی به اصلاح ساختار جشنواره شده است، از جمله تشکیل شورای سیاست‌گذاری متشکل از دبیران دوره‌های قبلی و تعدادی از صاحب نظران ادبیات پایداری که وظیفه نظارت بر روند انتخاب کتاب سال از نظر علمی و عملی را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: در این دوره به نوقلمان، نویسندگان تازه‌کار و ناشران شهرستان‌ها نگاه ویژه شده است؛ همچنین گروه‌های معاند بخش بین‌الملل و مدافعان‌حرم از بخش‌های این دوره کتاب سال دفاع‌مقدس خواهند بود.

سخنگوی کتاب سال دفاع مقدس بیان کرد: در داوری‌های اولیه نهادهایی مانند بنیاد شهید و مراکز استان‌ها مشارکت داده شده اند.
 
انتخاب کتاب سال دفاع‌مقدس با شعار «پاسداشت ثروت ملی، ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع‌مقدس»
وی خاطر نشان کرد: در نمایشگاه کتاب امسال سه نشست تخصصی شامل بایدها و نبایدهای ادبیات دفاع‌مقدس، مخاطب‌شناسی ادبیات دفاع‌مقدس، معرفی برنامه‌های هفدهمین دوره کتاب دفاع‌مقدس در کمیته علمی فرهنگی سرای اهل‌قلم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۶۱
نظر شما
پربیننده ها