مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه خبر داد

بزرگداشت حماسه مرصاد و تجلیل از خانواده‌های شهدای این عملیات در کرمانشاه

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از برگزاری بزرگداشت حماسه مرصاد در شهرستان‌های این استان و تجلیل از خانواده‌های شهدای عملیات غرورآفرین مرصاد خبر داد.
کد خبر: ۲۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴ - 20July 2014

بزرگداشت حماسه مرصاد و تجلیل از خانواده‌های شهدای این عملیات در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمانشاه، سرهنگ پاسدار «مرادعلی محمدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای 8 سال دفاع مقدس و 9800 شهید استان کرمانشاه اظهار کرد: عراق با توجه به گسترش رزمی ونظامی که انجام داده بود، پذیرش قعطنامه را قبول نداشت و تهاجم خودش را از سه نقطه به خاک ایران اسلامی شروع کرد.

محمدی خاطر نشان کرد: تهاجم عراق از محورهای جنوب و غرب آغاز شد که با دفاع و مقاومت مردمی و حضور رزمندگان اسلام مواجه شد که رزمندگان اسلام توانستند ارتش بعثی عراق را پس از 24 ساعت به مرزهای بین المللی عقب بکشانند.

محمدی افزود: منافقین در عملیاتی با عنوان «فروغ جاویدان» با پشتیبانی ارتش بعثی روز 3 خرداد ماه سال 67 با هجوم به کشور اسلامی ایران از مرز خسروی وارد استان کرمانشاه و با اشغال شهرهای قصرشیرین، سرپل ذهاب، دالاهو و اسلام آباد غرب به گردنه چهارزبر رسیدند که رزمندگان اسلام در 5 مرداد ماه با عملیات غرور آفرین مرصاد هجوم درد منشانه منافیق را با شکست روبه رو کردند. 

وی در ادامه بیان کرد: رزمندگان اسلام در این عملیات توانستند بیش ازهزار و500  نفر  از منافقین را به هلاکت و دو هزار نفر زخمی و 300 نفر اسیر و اکثر امکانات آنان را منهدم یا به غنیمت درآورند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه در پایان از برگزاری مراسم بزرگداشت حماسه مرصاد در سطح شهرستانهای استان، انجام مصاحبه با پیشکسوتان دفاع مقدس و پخش در برنامه شجره طیبه شبکه استانی زاگرس، چاپ خاطره، شعر و ویژهنامه گذری بر عملیات غرور آفرین مرصاد در روزنامه جوان و برگزاری مراسم سالگرد حماسه مرصاد در تنگه مرصاد در یادمان در تاریخ 5 مرداد خبر داد.

وی افزود: تجلیل از خانوادههای معظم شهدا و ایثارگران عملیات مرصاد، رایگان نمودن بازدید از آثار تاریخی سطح استان و اولین مرکز فرهنگی دفاع مقدس به مناسبت سالگرد عملیات مرصاد، هماهنگی با ائمه جماعت سطح استان جهت سخنرانی در بین صلاتین مغرب و عشاء در تاریخهای 4و5 مرداد، تهیه و پخش برنامههای تلویزیونی و رادیویی با حضور پیشکسوتان و فرماندهان این عملیات و برگزاری مراسم بزرگداشت در سطح روستاها با همکاری بسیج عشایری از دیگر برنامههای بزرگداشت حماسه مرصاد در کرمانشاه است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار