برگزاری نشست کتابخوان برتر با عنوان «گلواژه‌های ایثار و مقاومت» در اراک + تصاویر

همزمان با روز جانباز، نخستین نشست کتابخوان برتر با عنوان «گلواژه‌های ایثار و مقاومت» با مشارکت دبیرستان دخترانه شاهد «نیایش» در اراک برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸ - 01May 2017
به گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، نخستین همایش کتاب‌خوان برتر با عنوان «گلواژه‌های ایثار و مقاومت» در سالن آمفی تئاتر اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی برگزار شد.

در این نشست دانش آموزان مقطع اول دبیرستان دخترانه شاهد «نیایش» اراک با مطالعه 9 عنوان کتب دفاع مقدس اعلام آمادگی کردند و در نهایت از میان 50 دانش آموز 9 نفر به مرحله نهایی راه یافته و مورد تجلیل قرار گرفتند.

کتاب های «سردار صبور»، «مهر عروج»، «خبردار»، «غیاث‌الشهداء»، «مریم بانو»، «شکوه ناتمام»، «حدیث عشق»، «از پرشین هتل تا پیرانشهر» از جمله کتبی بودند که توسط دانش آموزان ارائه شد.

«فاطمه کمالی» معاون پرورشی دبیرستان شاهد دخترانه نیایش در حاشیه این نشست در کفت و گو با خبرنگار دفاع پرس، با اشاره به اهداف برگزاری این برنامه اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، تصمیم بر این شد که تعداد 9 کتاب در حوزه دفاع مقدس به دانش آموزان معرفی شود که پس از آن دانش آموزان آن‌ها را به صورت خلاصه ارائه داده و برداشت خود را عنوان کنند.

وی افزود: استقبال از سوی دانش آموزان در سطح گسترده ای بود که این اتفاق بسیار مطلوب است و می توان اتفاقات بزرگتری را در آینده انتظار داشت.

معاون پرورشی دبیرستان شاهد دخترانه نیایش اراک تصریح کرد: آشنایی نسل امروز با خاطرات جنگ تحمیلی و آرمان های شهداء و ایثارگران یکی از ضرورت های اصلی جامعه ما در مباحث فرهنگی به شمار می آید که باید با همه توان در این خصوص وارد شویم.

در پایان این همایش از 10 نفر از جانبازان و نیز 100 نفر از همسران جانبازان تجلیل شد و همچنین به 9 نفر از دانش آموزان برتر با اهدای لوح تقدیر و هدایا قدردانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار