پیام رئیس جمهور به مناسبت روز جهانی آگاهی از خطر مین؛

ایران در جنگ تحمیلی به 20 میلیون مین ساخته‌ کشورهای مدعی حقوق بشر آلوده شد

رئیس جمهور در پیامی به مناسبت روز جهانی آگاهی از خطر مین، عنوان کرد: ایران در جنگ تحمیلی به 20 میلیون مین ساخته کشورهای مدعی حقوق بشر آلوده شد، که در سال‌های پس از جنگ نیز از کمک به کشور ما در برطرف کردن این معضل امتناع کردند.
کد خبر: ۲۳۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ - 02May 2017
ایران در جنگ تحمیلی به 20 میلیون مین ساخته کشورهای مدعی حقوق بشر آلوده شدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، در مراسم روز جهانی آگاهی از خطر مین که صبح امروز (سه‌شنبه 12 بهمن) در تهران برگزار شد، پیام حجت‌الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران قرائت شد.
 
در این پیام آمده است: «روز جهانی آگاهی از خطر مین» یادآور اقدامی ارزشمند برای توجه مضاعف به حیات، سلامت و کرامت انسانی و نیز ضرورت ایجاد محیطی امن، برای زندگی بی دغدغه جامعه بشری به شمار می‌آید؛ جامعه و محیطی که بارها از سوی انسان‌ها و دولت‌های متجاوز، مورد تهدید قرار گرفته است.
 
جمهوری اسلامی ایران که با الهام از تعالیم الهی دین مبین اسلام، حرمت جان و کرامت انسان‌ها را به عنوان اصلی مهم قلمداد نموده و همواره پرچمدار صلح، ثبات و آرامش در منطقه و جهان بوده است، در طول هشت سال جنگ تحمیلی با رژیم بعث عراق، مساحتی در حدود 42 هزار کیلومتر مربع، از سرزمینش به 20 میلیون انواع مین و مواد منفجره ساخته کشورهای مدعی حقوق بشر، آلوده شده و به بزرگترین قربانی این معضل شوم تبدیل شده است.
 
چه بسیار مردان، زنان و کودکان ایرانی که در طول سال‌ها جنگ تحمیلی و پس از آن قربانی مین شدند و چه بسیار ضررهای اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی دیگری که بر جمهوری اسلامی ایران وارد شد و متاسفانه همان کشورهایی که در طول هشت سال جنگ علیه ایران به دولت عراق در همه زمینه‌ها از جمله، مین‌های متنوع کمک کردند در سال‌های پس از جنگ نیز به هر بهانه‌ای از کمک به کشور ما در بر طرف کردن این معضل امتناع نموده و یاری تکنولوژیک خود از مردم صلح دوست ایران را دریغ نمودند.
 
جمهوری اسلامی ایران بر این مبنا و علی‌رغم این نفاق موجود، «روز جهانی آگاهی از خطر مین» عملیات مین زدایی بشر دوستانه که حاصل آن نجات جان کودکان، زنان و مردان بی گناه است گرامی داشته و تمامی کشورها را به تلاش و همت و توجه بیشتر به این امر دعوت می‌نماید.
 
به امید روزی که خشونت، تهدید و جنگ، از روابط انسانی، رخت بربسته و انس و الفت، توام محبت و همدلی جایگزین آن شود.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها