سردار تشکری در همایش «شاخص‌سازی عملکرد و پیش‌روندگی سپاه»:

دشمنی‌های سخت و پیچیده نشان از پیش‌روندگی انقلاب دارد

دبیر اشراف فرماندهی معظم کل قوا گفت: ما هر روز شاهد توطئه‌ها و دشمنی‌های نرم و سخت و پیچیده‌تر و سنگین‌تری هستیم، که این هم نشان از پیش‌روندگی انقلاب اسلامی ایران دارد.
کد خبر: ۲۳۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ - 03May 2017
دشمنی های سخت و پیچیده نشان از پیش روندگی انقلاب دارد/حضور داعش نتیجه غافلگیری ارتش عراق استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «محمود تشکری» دبیر اشراف فرماندهی معظم کل قوا در همایش «شاخص‌سازی عملکرد و پیش‌روندگی سپاه» که صبح امروز در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه سپاه از نظر دانش زیرساخت‌های خوبی دارد، اظهار داشت: هر سازمان و مجموعه‌ای نیازمند جمع آوری یک سری اطلاعات به روز و به هنگام از زیرمجموعه‌های خود است؛ بنابر این اشراف به صورت کلی در هر مجموعه کشوری و لشکری چنین وظیفه‌ای را بر عهده دارد.

وی افزود: البته هر از چند گاهی با توجه به توسعه دانش و فناوری باید کسب اطلاعات از زیر مجموعه به روز و به هنگام شود، علاوه بر این هر سیستمی باید محیط درونی و بیرونی خود را رصد کند تا در محیط متغیر بیرونی بتواند به هنگام باشد.

سردار تشکری با بیان اینکه نیروهای مسلح حافظ انقلاب و دستاوردهای آن هستند، اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در یک محیط پر آشوب رشد می‌کند؛ در واقع در محیطی قرار داریم که در آن با دشمنان قدری روبرو هستیم که برای ضربه زدن به این نظام کمین کرده‌اند و ما هر روز شاهد توطئه‌ها و دشمنی‌های نرم و سخت و پیچیده‌تر و سنگین‌تری هستیم که این هم نشان از پیش روندگی انقلاب اسلامی ایران دارد.

وی ادامه داد: ما در طول انقلاب هر کجا دشمن را غافلگیر کردیم مانند پیروزی‌هایی که در دوران دفاع مقدس داشتیم، پیروز شدیم به همین علت باید همواره مراقب باشیم در صحنه‌های مختلف غافلگیر نشویم.

دبیر اشراف فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: سپاه با مأموریت‌های متنوعی که دارد دشمن مترصد ضربه زدن به این نهاد انقلابی است، پس وظیفه داریم ابتدا واقع بین و به روز باشیم و محیط درونی خود را هم رصد کنیم تا با شناسایی و رفع نقاط ضعف جلوی تحرکات دشمن را بگیریم.

وی تاکید کرد: غافلگیری در نیروهای مسلح نسبت به سایر بخش‌ها هزینه‌های بسیاری را در پی دارد به عنوان مثال حضور داعش در منطقه و جنایاتی که آنها انجام می‌دهند نتیجه غافلگیری ارتش عراق از وضعیت یک جمعیت محدود است؛ به عبارت دیگر ارتش عراق چون اطلاعات دقیقی از وضع نیروهای خود نداشت، این عامل باعث شد تا امروز آنها هزینه‌های بسیار زیادی را برای جبران خسارات وارد شده بپردازند.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار