امیر جهانشاهی:

برخورداری نیروهای مسلح از ایمان و تقوا موجب استواری آنان در میدان جنگ خواهد شد

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش گفت: اگر رزمنده‌ای به سلاح ایمان و تقوا مجهز باشد، در میدان رزم می‌تواند سینه مردانه‌‌اش را آماج گلوله‌های دشمن قرار دهد.
کد خبر: ۲۳۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ - 03May 2017

برخورداری نیروهای مسلح از ایمان و تقوا موجب استواری آنان در میدان جنگ خواهد شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «علی جهانشاهی» معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم گرامیداشت روز معلم ضمن تبریک این روز به معلمین و اساتید قرآن و آموزش‌های عقیدتی سیاسی گفت: عقیدتی سیاسی در ترویج فرهنگ قرآنی در ارتش جمهوری اسلامی ایرانی به ویژه نیروی زمینی قهرمان، قدم‌های بسیار بزرگی را برداشته است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه معلمی یک شغل ارزشمند است، بیان داشت: هیچ کاری را نباید با شغل معلمی مقایسه کرد. معلم جایگاه ویژه‌ای داشته و بر دیگر حرفه‌ها برتری دارد زیرا معلم نقش هدایت و رهبری انسان را برعهده دارد.

وی با طرح این سوال که چرا معلمی را شغل انبیاء می‌نامند، اظهار کرد: تجلی هادی خداوند در دو گروه معلم و انبیاء وجود دارد که این دو به دنبال روشنگری و هدایت، نور تاباندن بر عرصه تاریک انسان هستند و اگر معلمان و انبیاء نبودند معلوم نبود در چه مسیری قرار می‌گرفتیم و این روشنگری موجب می‌شود که انسان در مسیر خداوند قرار بگیرد.

امیر جهانشاهی همچنین حرفه‌ی معلمی را بسیار ویژه خواند و افزود: در قرآن کریم خداوند از معلمی به نیکی یاد کرد و معلمی را جلوه‌ای از قدرت لایزال الهی و از ویژگی‌های خودش دانسته است.

وی گفت: نیروی زمینی ارتش دارای بیشترین روحانی، اساتید قرآنی و ارائه مباحث دینی در سطح نیروهای مسلح است که در امر آموزش مباحث معنوی فعالیت‌های خوبی را برای هدایت، ارتقا بعد اعتقادی و بصیرت افزایی کارکنان پایور و وظیفه و خانواده‌ها در این نیرو انجام می‌دهند. اگر رزمنده‌ای از ایمان و تدین برخوردار باشد از نظر آمادگی رزمی و دفاع در مقابل دشمن هم کم نخواهد گذاشت، ما باید کسانی را انتخاب کنیم که به سلاح ایمان و تقوا مجهز باشند که در میدان رزم سینه مردانه‌شان را آماج گلوله‌های دشمن قرار دهند.

وی افزود: تلاش معلمان و اساتید قرآنی در نیروی زمینی ارتش ثمره داد و ما در زمینه فعالیت‌های قرآنی و نمازآموزی در سطح نیروهای مسلح مقام‌های ممتازی را کسب کرده‌ایم.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار