همرزم شهید طهرانی مقدم:

یگان موشکی سپاه نمونه بارز «ما می‌توانیم» است

«سیوندیان» گفت: در کتاب خط مقدم به موضوع ما می‌توانیم پرداخته شده و یگان موشکی سپاه به عنوان نمونه‌ای از این موضوع با مدیریت جهادی و انقلابی است که توانسته سخت‌ترین و مشکل‌ترین و پیچیده‌ترین مسائل را می‌توانیم انجام دهیم.
کد خبر: ۲۳۸۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶ - 03May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، نشست نقد و بررسی کتاب «خط مقدم» که به تشکیل یگان موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و زندگینامه شهید «حسن طهرانی‌مقدم» بنیانگذار این یگان می‌پردازد عصر  امروز (چهارشنبه) در غرفه انشتارات فاتحان در سیامین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

در این نشست «مهدی سیوندیان» از رزمندگان دفاع مقدس و همرزم شهید «حسن طهرانی‌مقدم» که در تاسیس یگان موشکی سپاه نقش داشت در سخنانی گفت: در زمان انقلاب موشکهایی با برد 20 کیلومتر داشتیم که در زمان جنگ هیچ کشوری به ما موشک نمی‌فروخت و باید در این جهت رزمندگان اقدامی می‌کردند. به همین جهت در آن زمان 3 گروه برای آموزش به سوریه و لیبی رفتند و پس از آنکه آموزشهایی که در آنجا دیدند در کوتاهترین مدت توانستند تکنولوژی ساخت «موشک اسکاد» که تکنولوژی بالایی داشت را آموزش ببینند.

وی افزود: در ابتدای کار ناباوری و عدم موفقیت در همه وجود داشت و کسی فکر نمی‌کرد که این کار شدنی باشد اما همت شهیدان «طهرانی‌مقدم»، «شفیع زاده» و دیگر شهدا باعث شد که یگان موشکی شروع به شکل‌گیری کند و بتوانند موفقیت‌هایی را در این زمینه کسب کنند.

این رزمنده دفاع مقدس اظهار کرد:‌ در آن زمان صدام به علت پیشروی رزمندگان در جبهه مجبور به عقب‌نشینی شد که اولین عقب‌نشینی آن پس از حصر‌آبادان و در عملیات بعدی نیز این عقب‌نشینی ادامه داشت. در عملیات بیت‌المقدس در سال 61 کل منطقه خرمشهر و اهواز آزاد شد و اینجا بود که حزب بعث عراق متوجه شد در جنگ پیروزی مهمی نمی‌تواند کسب کند پس به حمله موشکی به عمق شهرهای ایران اقدام کرد.

سیوندیان بیان کرد: در این زمان پای یگان موشکی به میان آمد و طبق فرموده امام(ره) که فرمودند جاهایی مورد اصابت قرار بگیرد که مردم در آنجا نباشند به همت شهید طهرانی‌مقدم این کار به انجام رسید و باعث شد جنگ در شهرها به دست ما تغییر کند و موجب بازدارندگی دشمن نیز شد.

وی گفت: جالب است برای اولین بار موشک ساخته شده توسط یگان توپخانه‌ای و موشکی سپاه با شکست روبرو شد اما این شکست موجب نشد تا روحیه شهید طهرانی‌مقدم و همرزمانش تضعیف شود و این حرکت روز به روز و گام به گام بیشتر شد که امروز ما شاهد تکنولوژی موشکهای ساخت داخل با بردهای بلند هستیم که برد موشکهای ما تا رژیم صهیونیستی هم می‌رود.

سیوندیان در خصوص کتاب خط مقدم گفت: کتاب خط مقدم این موضوع توپخانه و شکل‌گیری و چگونگی آموزش، عملکرد و نقش آن در دفاع مقدس و ساخت موشک را از ابتدا بیان می‌کند. در کتاب خط مقدم به موضوع ما می‌توانیم پرداخته شده و یگان موشکی سپاه به عنوان نمونه‌ای از این موضوع با مدیریت جهادی و انقلابی بوده که سخت‌ترین و مشکل‌ترین و پیچیده‌ترین مسائل را می‌توانیم انجام دهیم.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار