روایت شهادت یک طلبه غواص

شهید علی‌ شاکری در یکی از گشت‌های شناسایی زخمی شد و از همرزمانش خواست به راهشان ادامه دهند. همرزمانش پس از بازگشت متوجه شدند علی شهید شده است.
کد خبر: ۲۳۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ - 06May 2017
روایت شهادت یک طلبه غواصبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، علی‌ شاکری از جمله رزمندگان گردان غواصی نوح است. او در مشهد طلبه بود و به همین دلیل با رزمندگان مشهدی به جبهه‌ آمده بود. گردان غواصی نوح از نیروهای گردان اخلاص(اطلاعات و عملیات ) لشکر 21 امام رضا(ع) است.

علی در یکی از گشتی‌های شناسایی‌ قبل از اجرای عملیات «والفجر8» به همراه یک گروه از رزمندگان به آرامی از اروند به سمت «بُوارین» در حال غواصی بود. جایی بعد از جزیره ماهی ناگهان خمپاره‌ای فرود آمده بود و او مورد اصابت ترکش قرار می‌گیرد. در آن شرایط حساس و با توجه به اهمیت بالایی که این شناسایی داشت همرزمانش مانده بودند چه تصمیمی بگیرند؛ عملیات را لغو کنند و علی را به عقب برسانند یا مأموریت را ادامه بدهند.

اما در این گیر و دار علی از همرزمانش می خواهد که ادامه بدهند. او به همرزمانش گفته بود: «جراحت من خیلی هم مهم نیست، همین جا، استتار می‌کنم؛ عملیات را که انجام دادید و برگشتید، با هم به عقب می‌رویم.»

با اصرار علی، گروه شناسایی علی را ترک کردند و به سمت مواضع دشمن حرکت می‌کنند. بعد از انجام شناسایی، از همان مسیر برمی‌گردند و در همان موقعیت، دنبال علی می‌گردند. اما در کمال ناباوری می‌بینند، او به شهادت رسیده است؛ اما با توجه به درد و سوزش شدید و جراحتی که داشته است، در لحظات پایانی زندگی خود به دلیل آنکه از فشار درد صدایش را دشمن نشنود یقه لباس غواصی‌اش را به دندان گرفت تا اینکه روح از بدنش جدا شود.
 
منبع: ایسنا
نظر شما
پربیننده ها