برای عبور از سیم‌خاردار دشمن باید از سیم‌خاردار نفس عبور کرد

شهید علی چیت‌سازیان راه عبور از دشمن را عبور از نفس می‌دانست و همین راهکار او دهان به دهان و سینه به سینه منقل شد.
کد خبر: ۲۳۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ - 06May 2017
برای عبور از سیم‌خاردار دشمن باید از سیم‌خاردار نفس عبور کردبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، شهید علی چیت سازیان شهیدی که در روز ولادت امیر‌المومنین به دنیا آمد، سری سبز داشت و استاد آموزش‌های نظامی بود. نبوغ و خلاقیت او را علی شادمانی کشف کرد و شهید همت برای او نقشه‌ها داشت.
 
سردار شهید حاج حسین همدانی از آنجایی که شناخت کامل نسبت به او  داشت، به همسنگران می گفت برای او مسئولیت بزرگ در نظر دارم و بلافاصله او را به عنوان مسئول اطلاعات و عملیات تیپ معرفی کرد.
 
حال این جوان 19 ساله اطلاعات و عملیات سپاه را به دانشگاه خودسازی تبدیل کرده بود که از شهید مصیب مجیدی گرفته تا شهید علی شاه حسینی تکنسین فارغ التحصیل این دانشگاه بودند.
 
شهید چیت سازیان به همرزمانش می گفت: بچه‌ها اول خودتان را بسازید و بعد می توانید حرکت کنید و از خط دشمن عبور کنید.
 
شهید علی چیت‌سازیان راه عبور از دشمن را عبور از نفس می‌دانست و همین راهکار او دهان به دهان و سینه به سینه منقل شد و باعث شد تا رهبر انقلاب درباره او چنین بیان کنند:
 
این مطلبی را که از بنده  نقل کرده‌اند اگر می خواهید از سیم خاردار دشمن عبور کنید، باید از سیم خاردار نفس عبور کنید حرف بنده نیست و حرف آن رزمنده همدانی است که چقدر زیبا می گوید برای اینکه از سیم خاردار دشمن عبور کنید، باید از سیم خاردار نفس عبور کنید.
 
جنگ 7 ساله شده بود و رفیق او مصیب هم شهید شده بود و  او دلتنگ همه چیز بود و یک بی قراری عجیبی وجودش را فرا گرفته بود.
 
دیگر از این جا به بعد راهکار علی آقا اشک بود و اشک؛ همرزمان او می گویند: ما همگی حیران و متعجب بودیم که  این چه حالیه که علی آقا داره و در آخرین گشت اطلاعات و عملیاتی که در منطقه داشتیم، از همرزمان پرسید حس می‌کنید؟ همرزمان گفتند: چه چیزی را؟ گفت: از این مکان چه بوی خوشی می آید...
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار