به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مسعود بصیری مسئول سازمان بسیج رسانه اظهار داشت: همواره شنیدن صدای مخالف، شعاری در همهی ادوار انتخابات ریاست جمهوری از بدو تولد پر برکت انقلاب اسلامی ایران تاکنون بوده است که کاندیداهای محترم با طرح آن اقدام به جذب آرا کرده و بعضا پس از تصدی پست ریاست جمهوری، تحمل مخالف را برنتافته و نسبت به فعالیت رسانههای غیر همسو اقداماتی چکشی و غیرحرفه ای انجام دادهاند.
وی افزود: تهدید به تعطیلی و بستن رسانه، قطع کمکهای مالی، عدم حمایت های اسپانسری، تضعیف بدنه رسانهها اعم از خبرنگاران و اصحاب رسانه با فشار اقتصادی و عدم امنیت شغلی و نبود بیمه و...، جلوگیری از حضور آنها در جلسات و نشستهای خبری از جمله مصادیق بستن دهان مخالفان است که در دولتها به روشهای گوناگون انجام میشود.
مسئول سازمان بسیج رسانه تصریح کرد: به همین منظور برخی از نشریات و سایتها و موسسات خبری بخاطر جلب نظر صاحبان قدرت، علیالخصوص در برهههای حساسی همچون انتخابات به مجیزگویی و رپورتاژ خبری آنها پرداخته و از بیان مطالبات به حق مردم و انتقال صدای جامعه خودداری میکنند.
بصیری ادامه داد: اینکار که برای مطامع مادی و خوشایند آقایانی تشنه قدرت انجام میشود، چهره رسانهها را در انظار عمومی خدشه دار کرده و اعتماد مردم را به آنها کاهش میدهد.
وی اذعان داشت: در این میان رسانههای معاند خارجنشین از آب گلآلود ماهی گرفته و اقدام به جذب بیننده میکنند تا از خلاء موجود نهایت استفاده را کرده و با ترفندهای رسانهای، در میان انتقال اخبار ظاهرا بیطرفانه، مقاصد شوم خود را نیز در رگهای تشنه شنیده و دیده شدن مردم، تزریق کنند.
مسئول سازمان بسیج رسانه با اشاره به رسالت رسانهها در این شرایط تصریح کرد: رسالت رسانههای دوستدار انقلاب و ایران در این میان، همچون رسالت سربازی در خط مقدم است که برجک دیده بانی را به وی سپردهاند و مسئولیت خطیر دیدهبانی؛ انتقال احوال و اوضاع منطقه رزم و جنگ به نیروهای تصمیمگیرنده و فرماندهان است. رسانهها باید مراقب انتقال این شرایط به مردم باشند چرا که بداخلاقیهای انتخاباتی، شایسته ملت ما نیست.
بصیری در پایان گفت: بیشک پیروزی یا شکست در رسیدن به اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مستلزم تفکر جهادی و اقدام انقلابی در هر حوزه و به صورت اخص وجود این روحیه ایثارگری و خیرخواهی در رسانههای دلسوز انقلاب است.
انتهای پیام/ 131