رحیمی در نشست خبری مطرح کرد؛

ارائه 4 میلیون خدمت درمانی به مددجویان کمیته امداد در سال 95

مدیرکل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه 4 میلیون خدمت درمانی در سال 95 به مددجویان ارائه شده است، گفت: این خدمات شامل ویزیت پزشک، نسخه دارویی، بستری بیمار و خدمات آزمایشگاهی و تصویربرداری است.
کد خبر: ۲۳۸۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ - 08May 2017
4 میلیون خدمت درمانی به مددجویان کمیته امداد در سال 95به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «جعفر رحیمی» مدیر کل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در تمامی جوامع دنیا درصدی از مردم به علل متعددی دچار فقر می‌شوند و این فقر باعث می‌شود که شخص از خدمات اجتماعی برخوردار نباشند و فقر در کشور ایران باعث شده اشخاص بی بضاعت نتوانند از خدمات اجتماعی استفاده‌ کنند.
 
وی افزود: بیماران محروم براساس قانون باید تحت پوشش بیماران خاص قرار گیرند و این‌ موضوع بر عهده کمیته امداد امام خمینی (ره) گذاشته شده است. رویکرد سلامت در کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد بیمه پایه، بیمه مکمل و بهداشت با عنوان بسته سلامت است.
 
رحیمی گفت: موضوعی که امروز برای ما مهم است غربالگری مددجویان است، در بیمه کمیته امداد، بیمار به پزشک خانواده ارجاع داده می‌شود و در همین راستا با 10 هزار مرکز درمانی در کشور قرارداد داریم و 1200 پزشک عمومی یا پزشک خانواده در این طرح حضور دارند که به ویزیت بیماران می‌پردازند. همچنین با 700 بیمارستان دولتی طرف قرار داد هستیم و هزار متخصص و 1500 داروخانه در بیمه پایه مشارکت دارند و به بیماران تحت پوشش خدمات رسانی می‌کنند.
 
مدیر کل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: در بحث بیمه پایه در سال 95 بیش از یک و نیم میلیون نفر ویزیت پزشک عمومی، 350 هزار نفر ویزیت متخصص، یک و نیم میلیون نسخه دارویی، 150 نسخه تصویربرداری، 270 نسخه آزمایشگاهی پرداخت و 120 هزار نفر بستری شدند. در کل 4 هزار میلیارد ریال در قسمت بیمه پایه ارزش خدمت رسانی است.
 
وی بیان داشت: بیمه‌مکمل برای مساعدت به فرانشیت بستری، مابه تفاوت قیمت دارو، هزینه ایاب و ذهاب و هزینه جانبی بیماران خاص پرداخته می‌شود. امروز 21 هزار و 488 نفر نیازمند نگهداری در منزل هستند که از این تعداد 50 درصد در شهرها و 50 درصد در روستاها هستند و 1225 نفر نیازمند نگهداری در سرای سالمندان هستند و حداقل هزینه ماهیانه نگهداری در سرای سالمندان 800 هزار تومان است.
 
رحیمی افزود: همراه سرا در 6 استان فارس، تهران، خراسان رضوی، اصفهان، بوشهر و هرمزگان ساخته شده است و بیماران و همراهانی که نیاز به مراجعه به این استان‌ها دارند می‌توانند در این همراه سراها استراحت کنند. در سال 95 در این همراه سراها میزبان 54 هزار نفر بودیم که تغذیه و هزینه رفت و امد آن‌ها نیز داده شد.
 
وی گفت: در کنار بیمه پایه و مکمل، بحث سو تغذیه کودکان زیر شش سال، مادران باردار و بیماران صعب العلاج نیز در نظر گرفته شد و ماهیانه 80 هزار تومان در اختیار این افراد برای کمک هزینه غذایی قرار گرفت. در حال حاضر 6 هزار بیمار خاص داریم که از این تعداد 1 هزار و 70 نفر بیماری ام اس، 1308 نفر نیازمند پیوند کلیه، 928 نفر بیماری تالاسمی، 2 هزار و 452 نفر دیالیزی و 258 نفر بیمار هموفیلی هستند. که از این تعداد بیش از ۳ هزار نفر تحت پوشش بیمه ما هستند.
 
رحیمی ادامه داد: در یک‌نظر سنجی که در کشور انجام دادیم، 27 هزار و 500 بیمار صعب العلاج شناسایی شده که این  تعداد در گروه‌های مختلف بیماری تقسیم بندی شده‌اند. امسال با مساعدتی که رئیس کمیته امداد امام خمینی داشت اعتبار برای بیمه مکمل 5 برابر شده است. برای هر بیمار سرطانی در سال 70 تا 80 میلیون تومان هزینه می‌شود.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار