ماهرترین خلبان فانتوم+ عکس

عملیات حمله به اچ۳ را کاملترین عملیات در تاریخ جنگ‌های هوایی فانتوم معرفی کرده‌اند و یک خلبان ایرانی ماهرترین خلبان فانتوم در طول تاریخ است.
کد خبر: ۲۳۸۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ - 08May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، اگر بخواهیم فردی را با بیشترین سهم در آزادی خرمشهر معرفی کنیم وی کسی نیست جز شادروان تیمسار سرتیپ خلبان محمود اسکندری. پس از بارها عدم موفقیت دیگر خلبانان خوبمان در انهدام پل استراتژیک بسته شده بر روی اروندرود، تنها کسی بود که با کمک اکبر زمانی در میان پدافند مهیب عراقی ها پل اروندرود را منهدم کرد و ارتباط لشکر ١١ عراق با ٢٠ هزار نیرو را با عقبه قطع کرد و موجبات نرسیدن کمک، محاصره و نهایتا شکست آنها و آزادی خرمشهر را فراهم کرد.

از افتخارات دیگر این ستاره درخشان آسمان ایران لیدری دسته الوند در عملیات دوربرد حمله به پایگاه های سه گانه الولید در مرز اردن و نابودی ٤٨ فروند هواپیمای جنگی عراق بود.
 
ماهرترین خلبان فانتوم+ عکس

او دوبار فانتوم تیر خورده اش را سالم به پایگاه خود برگرداند. بمباران پالایشگاه کرکوک، پتروشیمی بغداد و ایستگاه راداری تموز از دیگر عملیات های موفق این عقاب تیزپرواز ایرانی بود. کارشناسان شرکت مک دانل، سازنده جنگنده اف- ۴ و یا همان فانتوم عملیات حمله به اچ -۳ را کاملترین عملیات فانتوم در تاریخ جنگ های هوایی فانتوم معرفی کرده اند و این خلبان ایرانی را ماهرترین خلبان فانتوم در طول تاریخ می شناسند.

پیکر این خلبان نام آور در امامزاده حیدر کلاک به خاک سپرده شده است.
 
یادش گرامی باد.
 
منبع: گنج جنگ
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار