ولید المعلم:

دمشق به سند «کاهش تنش» در سوریه پای‌بند است

وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد که دمشق به سند مناطق کاهش تنش در سوریه پای‌بند است و در صورت نقض آن از سوی گروه‌های مسلح، پاسخ سوریه قاطع خواهد بود.
کد خبر: ۲۳۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹ - 08May 2017

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: دولت سوریه سند مناطق کاهش تنش در این کشور را تایید می‌کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: ما همواره در نشست‌های ژنو حاضر بودیم. تاکنون زمان نشست آتی مذاکرات ژنو مشخص نشده است؛ اما متاسفانه روند مذاکرات ژنو همچنان پیشرفتی نداشته است؛ زیرا معارضان ملی واقعی که به جای دریافت دستورات از دیگران به فکر کشورشان باشند ندیده ایم.

ولید المعلم خاطرنشان کرد: سوریه آغوش خود را به روی همه کسانی که به دنبال سازش هستند حتی کسی که سلاح حمل می کنند، گشوده است. ما به وحدت ملی اهتمام می ورزیم و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از دخالت خارجی در امور داخلی سوریه به کار می گیریم.

وزیر امور خارجه سوریه افزود: در صورتی که گروه های مسلح به توافق آتش بس پایبند باشند ما نیز پایبند خواهیم بود. وی گفت: ما به سند مربوط به مناطق کاهش تنش در سوریه پای‌بند هستیم و اگر نقضی از سوی گروه های مسلح صورت بگیرد، واکنش ما قاطع و جدی خواهد بود.

ولید المعلم اظهار داشت: گروه های امضا کننده سند کاهش تنش در سوریه موظف به اخراج جبهه النصره از مناطق کاهش تنش هستند و تضمین کنندگان نیز وظیفه دارند به این موضوع کمک کنند.

وی تصریح کرد: ما جز نقش تخریبی اروپا در بحران سوریه و حمایت از تروریسم و تروریست ها چیز دیگری از اروپایی ها ندیده ایم. ما به انتخاب ملت فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور احترام می گذاریم و به صورت عملی به نقش اروپا [در حل بحران سوریه] دل نمی بندیم.

وزیر خارجه سوریه درباره کشورهای تضمین کننده سند کاهش تنش در سوریه نیز گفت: تنها ترکیه در این سند نیست بلکه روسیه و ایران نیز وجود دارند و ما به نقش این دو کشور هم پیمان با سوریه اعتماد داریم.

وی گفت: ما نقش سازمان ملل متحد و نیروهای بین المللی برای نظارت بر اجرای سند مربوط به مناطق کاهش تنش را نمی پذیریم. اگر نظامیان اردنی وارد خاک سوریه شوند ما با آنها همچون متجاوزان برخورد خواهیم کرد.

ولید المعلم در بخش دیگر سخنان خود گفت: انفجار در منطقه الراشدین به معنای واقعی عملیات تروریستی محسوب می شد. آنچه که کردهای سوریه در مبارزه با داعش انجام می دهند، امری مشروع در چارچوب حفظ وحدت و حاکمیت سوریه محسوب می شود.

وی تصریح کرد: ما و عراق در یک جبهه واحد قرار داریم؛ لذا باید میان دو کشور هماهنگی و همکاری عمیقی صورت بگیرد. اجرای مرحله دوم توافق کفریا و الفوعه در حال آماده سازی است و ما هرگز ساکنان این مناطق را فراموش نخواهیم کرد.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار