معرفی کتاب؛

روایت سال‌ها حماسه در کتاب «کمین»

کتاب «کمین» اثر عباس عابدساوجی به زبانی ساده و روان نوشته شده، فصل‌ها به گونه‌ای انتخاب شده که خواننده با پایان گرفتن هر فصل، مشتاقانه به سراغ فصل بعد می‌رود.
کد خبر: ۲۳۸۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ - 09May 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از البرز، کتاب «کمین» خاطرات سرهنگ «علی فرمانی» است که توسط «عباس عابد‌ساوجی» به رشته تحریر درآمده است.

کتاب با سر فصل «فرار کن برو» چنین شروع می‌شود: «به مادرم گفتم، عکس شاه را می‌برم وسط میدان روستا آتش می‌زنم تا دل طرفداران متعصبش کباب و چشم‌شون کور بشه!!

...پیرمرد به دادم رسید و بدنم را که زیر ضربات مشت و لگد اهالی آش و لاش شده بود بیرون کشید و گفت: یا الله فرار کن برو، دیگه هم این طرف‌ها پیدات نشه، اگر برگردی خونت به پای خودته!»

در «کمین» کردستان همه را تیر خلاص زدند

ماجراهای زندگی سخت «علی فرمانی» از زمان خردسالی که با پای برهنه به مدرسه می‌رفت شروع می‌شود. با کارگری در کرج تا پهلوان‌بازی در امامزاده حسن (ع) ادامه پیدا می‌کند. بعد از پایان خدمت سربازی، به عنوان سرباز پیمانی عازم جبهه می‌شود. به خاطر رشادت‌هایی که در ارتش از خود نشان می‌دهد برایش تقاضای درجه می‌کنند، اما او قبول نمی‌کند.

بعد از پایان قرارداد، در کسوت بسیجی در کردستان، ماجراهای شگفت‌انگیزی را رقم می‌زند. بالاخره در کمینی که از ضدانقلاب می‌خورند کل افراد پایگاه را به جز چهار نفر تیر خلاص می‌زنند! او در تانکر پر از نفت پنهان می‌شود و...

کتاب به زبانی ساده و روان نوشته شده، فصل‌ها به گونه‌ای انتخاب شده که خواننده با پایان گرفتن هر فصل، مشتاقانه به سراغ فصل بعد می‌رود.

این کتاب توسط «انتشارات حنظله» اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در سال 1395 به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار