انتقاد شدید دیدبان حقوق بشر از برگزاری نشست سازمان‌ملل در عربستان

دیدبان حقوق بشر از برگزاری نشست هفته گذشته سازمان‌ملل در «ریاض» به شدت انتقاد کرده است.
کد خبر: ۲۳۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱ - 08May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، دیدبان حقوق بشر امروز (دوشنبه) اعلام کرد: برگزاری نشست سازمان‌ملل در شهر «ریاض» طی هفته گذشته، یک سیلی به صورت کسانی است که در عربستان در زندان هستند، کسانی که اجازه تشکیل سازمان‌های غیردولتی را نداشته‌اند.

«آدام کوگل»، گزارشگر خاورمیانه دیدبان حقوق بشر، در واکنش به برگزاری نشست دو روزه یونسکو در پایتخت عربستان سعودی، تاکید کرد: میزبانی یک نشست معتبر سازمان غیر دولتی در عربستان سعودی، یک سیلی به صورت ده‌ها زندانی در این کشور است که سعی کرده‌اند سازمان‌های مستقل و غیر دولتی تشکیل دهند. این یک جایزه برای مقام‌های دولت عربستان است که این افراد را زندانی کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: عربستان سعودی در نوامبر 2015 میلادی یک گام مهم برداشت، زمانی که قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن سازمان‌های غیردولتی اجازه فعالیت در فعالیت‌هایی غیر از امور خیریه را دارند ولی این قانون نقص‌های جدی دارد، از جمله اینکه سازمان‌های غیر دولتی اجازه همکاری با سازمان‌های خارجی را بدون مصوبه و اجازه دولت ریاض ندارند.

این نشست یونسکو از سوی بنیاد «میسک» برگزار شده، بنیادی که «محمد بن سلطان» جانشین ولیعهد عربستان سعودی آن را اداره می‌کند.

«ایرینا بوکوا» دبیر کل یونسکو در سخنانی در این نشست، تاکید کرد: این نخستین بار است که نشست یونسکو در منطقه کشورهای عربی برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار