آغاز خروج نخستین گروه از افراد مسلح از شرق «دمشق»

کد خبر: ۲۳۸۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰ - 08May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، نخستین عملیات تخلیه افراد مسلح از شرق «دمشق» از زمان آغاز جنگ در این کشور آغاز شد. اعضای گروه تروریستی «جبهه النصره» در محله «برزه» در شرق دمشق سلاح‌های سنگین خود را به ارتش سوریه تحویل دادند و اجازه یافتند با استفاده از 60 دستگاه اتوبوس به همراه خانواده‌‌هایشان به شمال سوریه منتقل شوند.

شماری از بیماران نیز در مناطق «الفوعه» و «کفریا» که در شمال «ادلب» در محاصره قرار دارند و همچنین از اردوگاه «یرموک» در جنوب دمشق خارج شدند.

براساس گزارش خبرنگار العالم، چرخ آشتی در دمشق نیز به گردش در آمده است. این افراد ابتدا برای خروج ثبت نام کردند و خروج آنها از این منطقه طی هشت مرحله صورت می‌گیرد. قرار است مابقی افراد مسلح طی پنج روز آینده از شرق دمشق خارج شوند. کسانی که به باقی ماندن در محله برزه تمایل داشته باشند نیز می‌توانند پس از رسیدگی به پرونده‌هایشان به حضور در این منطقه ادامه دهند.

قرار است حدود 1400 تا 1500 نفر طی نخستین مرحله از این منطقه خارج شوند. اکثر کسانی که از منطقه خارج می‌شوند از افراد مسلح هستند.

خبرنگار العالم افزود: تعدادی خودروی آمبولانس نیز وارد اردوگاه «یرموک» در جنوب دمشق شده‌اند تا 15 فرد بیمار و همراهانشان را خارج کنند. چندین آمبولانس نیز وارد «الفوعه» و «کفریا» در حومه شمالی «ادلب» شدند تا پنج بیمار را به همراه 14 تن از اعضای خانواده‌هایشان خارج کنند.

اردوگاه «یرموک» در چارچوب توافق «الفوعه و کفریا و زبدانی و مضایا» قرار دارد. منابع مطلع می‌گویند مجموع تعداد افراد مسلح وابسته به جبهه النصره که قرار است طی سه مرحله تخلیه شوند به دو هزار نفر می‌رسد. در ازای آن نیز حدود هشت هزار نفر از اهالی «الفوعه و کفریا» خارج خواهند شد. منابع فلسطینی در اردوگاه «یرموک» می‌گویند گروه‌های مقاومت فلسطینی در مناطقی که جبهه النصره در این اردوگاه تخلیه می‌کند، استقرار خواهند یافت. این مناطق 40 درصد از مساحت اردوگاه «یرموک» را شامل می‌شود و سرانجام تحت کنترل دولت سوریه قرار خواهد گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار