معرفی کتاب؛

کتاب «روز نهم» روایتگر نخستین اعزام رزمندگان البرز به جبهه‌های جنگ است

کتاب «روز نهم» نگاهی دارد به خاطرات نخستین اعزام رزمندگان استان البرز به جبهه‌های سرپل ذهاب که توسط علی کرمی به رشته تحریر در‌آمده است.
کد خبر: ۲۳۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳ - 09May 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از البرز، کتاب «روز نهم» نوشته «علی کرمی» با موضوع خاطرات نخستین اعزام رزمندگان استان البرز به جبهه‌های سرپل ذهاب می‌باشد.

این کتاب شامل دو فصل و هفت بخش می‌باشد که بر تاریخچه و جغرافیای سر پل ذهاب، واکنش مردم و اقدامات نیروهای مسلح در سرپل ذهاب، پادگان ابوذر، خاطرات نخستین گروه اعزامی از کرج به جبهه‌های سرپل ذهاب، عملیات در ارتفاعات دانه‌خشک و ... اشاره شده است.

رزمندگان استان البرز در نخستین اعزام در تاریخ 9 مهر 1359 به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند تا حکومت اسلامی و امت ایران اسلامی سرزنده و با نشاط بماند.

کتاب «روز نهم» توسط انتشارات «حنظله» اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در سال 1395 به چاپ رسیده است.

نوشتن خاطرات نبرد، آخرین حلقه رزم یک رزمنده

در بخشی از این کتاب آمده است:

«نیروها حدود 9 روز در بالای ارتفاع دانه‌خشک حضور فعال و جدی داشتند و غذای آن‌ها در این مدت فقط نان خشک و کنسرو بود و در شرایط بسیار سخت در مقابل دشمن تا دندان مسلح مقاومت کردند تا این که دشمن مجبور به عقب‌نشینی از روی ارتفاع شد.

در این مدت یکی از سخت‌ترین کارها انتقال تدارکات از پایین به بالای ارتفاع بدون وسیله و با دست بود که تعدادی از جان‌برکفان بسیجی به طور شبانه‌روزی این کار را که همان آبرسانی و... بود انجام می‌دادند».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار