معاون فرهنگی اجتماعی سپاه:

حضور آگاهانه مردم در صحنه و حمایت هوشمندانه از انقلاب، دشمن را کلافه کرده است

سردار «نقدی» با اشاره به دسیسه‌های 40 ساله دشمن برای به زانو درآوردن انقلاب اسلامی، تأکید کرد: حضور آگاهانه مردم در صحنه و حمایت هوشمندانه از انقلاب، دشمن را کلافه و مستاصل کرده است.
کد خبر: ۲۳۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰ - 10May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، سردار «محمدرضا نقدی»، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (چهارشنبه) در جمع گروهی از فرماندهان و رزمندگان نیروی دریایی سپاه در بندرعباس افزود: انقلاب اسلامی سد محکمی در راه زیاده‌خواهی، سلطه‌جویی و غارتگری زیاده‌خواهان، سلطه‌گران و غارتگران جهانی ایجاد کرده و همین مساله خشم و دشمنی آنان را برانگیخته است.

وی ادامه داد: تقسیم جغرافیای جهان برپایه منافع زورگویان جهانی، کدخدامنشی و معامله در غصب سرزمین‌هایی که مردم و ملتی صاحب و مالک اصلی آن هستند، تولید، بهره‌برداری و دامن زدن به اختلافات بر اساس سیاست کثیف و خبیثانه تفرقه‌ بینداز و حکومت کن، استفاده ابزاری از حقوق انسانی و نهادهای بین‌المللی، ترویج ابتذال و ترویج سبک زندگی مملو از فساد که حداقل عارضه آن فروپاشی کانون‌های اخلاقی جوامع است.

وی تصریح کرد: بخشی از رفتار عینی و عملی استکبار جهانی است و بی‌تردید انقلاب اسلامی این رفتار را برنمی‌تابد؛ انقلاب اسلامی ایران جریانی نیست که به مانند برخی نظامات و کشورها، بتواند در برابر این رویه و رفتار قلدرهای جهانی ساکت بماند و با آنان همسویی و همراهی داشته باشد و با آنان کنار بیاید؛ این رفتار با اصل و ماهیت و فلسفه وجودی انقلاب اسلامی تعارض و منافات دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: بزرگ‌ترین دلیل دشمنی زورگویان جهانی با انقلاب اسلامی از همین جا نشأت می‌گیرد که این انقلاب بر پایه اصول و مبانی خود حاضر نیست با قلدرهای زورگو و زیاده‌خواهان سلطه‌جو کنار بیاید و در برابر نقشه‌های شوم آنها برای تقسیم دنیا همراهی، مشارکت و معامله کند.

سردار نقدی تصریح کرد: کینه دشمن از همین جا ناشی می‌شود و بر همین مبنا، از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز از هیچ توطئه و دسیسه‌ای برای نابودی و یا توقف انقلاب اسلامی اجتناب نکرده‌اند و در طی این سالها، حضور با بصیرت و به هنگام مردم، معادلات آنان را برهم زده و اقدامات هدفمند آنان را با شکست و ناکامی مواجه ساخته و عصبانیت بیش از پیش آنان را در‌پی داشته است.

وی بیان داشت: گاهی برخی مسئولان حرف‌هایی را در فضای عمومی مطرح می‌کنند که با توجه به تبعات آن، از دو حالت نمی‌تواند خارج باشد؛ یا سیاست‌دان خوبی نیستند و این قبیل سخنان که از ناحیه آنان صادرمی شود، متاثر از نوعی ترس و خودباختگی است و یا این که در حالت دوم، سیاست می‌دانند و دانسته به نوعی خیانت می‌کنند.

وی افزود: از زبان یکی از مسئولان سیاسی شنیده شد که مثلا آمریکا با فشار دادن یک دکمه می‌تواند طرف مقابل را از صفحه روزگار محو کند؛ اگر آمریکا دارای چنین قابلیتی بود در دفاع از ولیده نامشروع و غاصب خود یعنی رژیم صهیونیستی در منطقه دست به این کار می‌زد و قطعه کوچکی مثل «غزه» را از نقشه زمین پاک می‌کرد که آن قدر موجبات خفت و استیصال غاصبان صهیونیست را فراهم نسازند؛ اگر با فشار دادن یک دکمه این هدف امکان‌پذیر بود که امروز نباید ذره‌ای از انقلاب اسلامی که مهم‌ترین رکن جبهه مقابل آمریکاست، در کره زمین باقی باشد.

نقدی اظهار داشت: ترکیب‌بندی جبهه دشمن که رژیم صهیونیستی در صدر آن قرار دارد و همچنین حجم و گستره دشمنی مستکبران جهانی علیه انقلاب اسلامی بیانگر عظمت، حقانیت، اهمیت و تأثیرگذاری این انقلاب است و امروز دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی درمانده و مستاصل شده است و این با پشتوانه ارزشمند مردمی و حضور و حمایت آگاهانه و هوشمندانه آنان حاصل شده است.

وی افزود: اگر امروز دشمن حتی از تصور حمله به جمهوری اسلامی ایران و واکنش انقلاب اسلامی در برابر آن واهمه دارد، ناشی از در صحنه بودن و آمادگی و هوشیاری مردم است که امروز به عنوان نمونه از دل همین مردم فقط در نیروی دریایی این انقلاب، «نادر مهدوی‌ها، غلامحسین توسلی‌ها، بیژن گردها، نصرالله شفیعی‌ها، خداداد آبسالان‌ها، اسدالله رییسی‌ها، مهدی محمدی‌ها و اسحاق داراهای» زیادی تربیت شده‌اند که با همه وجود، توان، اراده و اعتقاد، آماده مقابله با تهدیدات دشمن هستند.

وی به برخی مسائل جاری در منطقه و همچنین اظهارات سخیف، نسنجیده و موهن یکی از مسئولان سعودی اشاره کرد و گفت: اهانت به اصول، مبانی و اعتقادات یک ملت ریشه‌دار چیزی نیست که قابل گذشت باشد و بی‌شک دامنه تبعات و پیامدهای آن بسیار گسترده خواهد بود و اگر اندکی درک، فهم و تجربه در پس موضع‌گیری برخی مسئولان منطقه‌ای قرار می‌گرفت، از این‌گونه اظهار نظرها به شدت اجتناب می‌کردند.

وی یادآور شد: این مقام مسئول سعودی با این اظهار‌نظر در حقیقت خواسته یا ناخواسته مهم‌ترین دلیل و مبنای جنایات مشترک خود با رژیم صهیونیستی در منطقه و از جمله بحرین، یمن، سوریه، عراق و پاکستان را کاملا آشکار کرد و معلوم شد با کدام جریان صهیونیستی پیونده خورده، اظهارت این مقام آل سعود نشان داد ریشه جنایات حاکمان این کشور در منطقه از کجا نشأت گرفته و مبنای آن از چه تفکر و عقیده‌ای برمی‌خیزد.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها