معاون پشتیبانی سپاه حضرت ولیعصر(عج):

سپاه و بسیج سازندگی یاری رسان دولت هستند

گفت: دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات موجود نیست از این رو سپاه و بسیج سازندگی بنا به فرموده رهبری به یاری دولت آمده‌اند.
کد خبر: ۲۳۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴ - 10May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، سرهنگ «عبدالرضا حاجتی»، معاون پشتیبانی سپاه حضرت ولیعصر(عج) عصر امروز در نشست خبری اظهار کرد: بسیج سازندگی به دستور مقام معظم رهبری در سال ۷۹ تاسیس شد و امسال در هفدهمین سالگرد خود است. با توجه به جمعیت ۸۰ میلیونی کشور و به تبع آن جمعیت خوزستان، دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات موجود نیست از این رو سپاه و بسیج سازندگی بنا به فرموده رهبری به یاری دولت آمده‌اند.

وی افزود: بسیج سازندگی در سه عرصه اصلی اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی و برگزاری اردوهای جهادی همچنین کشاورزی و منابع طبیعی فعالیت دارد. در حوزه محرومیت‌زدایی سال گذشته ۲۰ هزار پروژه عمرانی شامل احداث و تکمیل مسجد، مدرسه، کتابخانه، خانه عالم، سرویس بهداشتی در روستاها اجرایی شده است.

معاون سپاه حضرت ولی عصر خوزستان اظهار کرد: در بخش غیرعمرانی نیز ۱۹ کالای اساسی با همکاری کمیته امداد بین ۲ هزار و ۷۴۳ خانواری که به تازگی زندگی خود را آغاز کرده بودند توزیع شد. همچنین علاوه بر کمک به بیماران صعب‌العلاج، به بیش از ۱۵۰ مسجد کالای فرهنگی و تبلیغاتی کمک و ۳ هزار کیف و کفش نیز بین دانش آموزان محروم توزیع شد.

حاجتی تصریح کرد: اعتبار سازمان بسیج سازندگی در سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان بود که سعی می‌شود بودجه سال‌جاری نیز به همین میزان حفظ شود.

وی بیان کرد: سازمان بسیج سازندگی کشور ابلاغیه جدیدی با نام قرارگاه پیشرفت و آبادانی دارد که طبق آن مأموریت دارد در دهستان‌های محروم در بخش‌های فرهنگی، عمرانی، بهداشت و درمان محرومیت‌زدایی داشته باشد که در این راستا بسیج سازندگی استان خوزستان ۵ دهستان سوسن شرقی در شهرستان «ایذه»، دهستان حتی در شهرستان «لالی»، دهستان «شهیون» در شهرستان «دزفول»، دهستان «گمبوعه» در شهرستان «حمیدیه» و دهستان حسینیه در شهرستان «شادگان» را در دستور کار دارد. به این منظور بسیج سازندگی برای هر کدام از این دهستان‌ها اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان اختصاص داده است و طبق تفاهمنامه‌های صورت گرفته، دولت نیز به همین میزان اعتباری را برای هر دهستان تخصیص خواهد داد تا در سال‌جاری این اقدامات آغاز شود.

معاون پشتیبانی سپاه حضرت ولیعصر(عج) توضیح داد: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز سپاه  اقدامات موثری را در سال گذشته انجام داد که در این راستا به یک هزار و ۵۰۰ کارگاه کوچک و زودبازده تسهیلاتی از ۳ تا ۳۰ میلیون تومان با سود ۱۶ درصد پرداخت کرد که در مجموع سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان در حوزه اقتصاد مقاومتی برای کارآفرینی در تولید «مرغ، شترمرغ، دام سبک و سنگین، پرورش ماهی، پرورش بلدرچین و توسعه صنایع دستی» به این کارگاه‌ها پرداخت شد که با اشتغال‌زایی سه هزار نفر به صورت مستقیم و ۶ هزار نفر غیرمستقیم همراه بود.

وی افزود: تلاش داریم در سال‌جاری نیز این میزان تسهیلات را با سود کمتر در اختیار بنگاه‌های اقتصادی قرار دهیم.

حاجتی اظهار کرد: در حوزه اردوهای جهادی نیز سال گذشته ۱۵ هزار نفر در قالب ۲۶۰ تیم ۳۰ نفره آقایان و بانوان دانشگاهی و مسجدی به نقاط محروم اعزام شدند که در این زمینه شاهد اتفاق‌های خوبی بودیم.

وی با اشاره به مشکلات قطع آب و برق در سال گذشته گفت: پس از بروز پدیده گرد و غبار و تذکر جدی مقام معظم رهبری در خصوص حل این مشکل، سپاه وارد عمل شد و در این زمینه اقدام خود در سه هزار و ۵۰۰ هکتار از عرصه «ریزگرد» را آغاز کرد.

حاجتی در پایان اظهار کرد: نهال‌کاری در چهار هزار کانون «ریزگرد» جنوب شرق اهواز از اسفندماه سال گذشته آغاز شد که در این زمینه در یک هزار و ۶۰۰ هکتار زمین چاله کنده شده و۴۰۰ هزار نهال «کهور، شورگز، نخل خرما، آرتی پلکس و کنار» کاشته شده است و تاکنون نیز ۸۰ درصد از این نهال ها سبز شده‌اند.

منبع: مهر


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار