سردار مومنی:

دشمنان نمی‌توانند در مقابل مردم ولايتمدارمان ايجاد فتنه كنند/ تاکید بر برگزاری انتخاباتی امن و سالم

جانشين فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ویژگی های یگان ویژه و نیز توانمندی آن در مقایسه با کشورهای دیگر، گفت: یگان ویژه ناجا، مهمترين استراتژی و راهبرد در انجام مأموريت های محوله است.
کد خبر: ۲۳۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ - 11May 2017
دشمنان نمی‌تواننددر مقابل مردم ولايتمدارمان ايجاد فتنه كنند/ تاکید بر برگزاری انتخاباتی امن و سالم
به گزارش گروه  اجتماعی دفاع پرس، سردار «اسكندر مؤمني» در همايش سراسري قرارگاه ظفر ویژه فرماندهان يگان های ويژه سراسر كشور ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه و تبریک سالروز میلاد منجی عالم بشریت، اظهار داشت: حرفه ای ترين، سريع ترين و كارآمد ترين واحد در سطح نيروی انتظامی، يگان ويژه است كه اين سه شاخصه از ويژگی های مؤثر اين يگان در مقابله با مخلان نظم و امنيت است.

وی خاطرنشان كرد: يگان ويژه از زمانی که با اين ساختار وارد عمل شد و در مأموريت ها حضور يافت، عملياتي صد درصد موفق داشت ضمن اينكه اجراي اين سه عنصر درحقيقت موجب بازدارندگی بوده و دشمن وقتي آنها را احساس می‌كند، به خودي خود عقب نشينی می کند.

جانشين فرمانده ناجا ادامه داد: كليه مأموريت های ناجا و برخوردهای اجتماعي در سه سطح اجرا می شود كه كلانتري ها و پاسگاه ها در مرحله اول، يگان امداد در سطح دوم و در نهايت يگان ويژه وارد عمل می شود و به مأموريت خاتمه می دهد.

اين مقام ارشد انتظامی ابراز كرد: سعی ما بر اين است كه در سطح ناجا، در فرصت اول از واحدهای كارآمد استفاده نكنيم بلكه زمانی كه تهديدات شدت گرفت، آنگاه بهره گيری از يگان ويژه در دستور كار قرار می گیرد كه در واقع مشت آخر ناجا و مهمترين استراتژی و راهبرد در انجام مأموريت های محوله است.

سردار مؤمنی تصريح كرد: وقتی يگان ويژه ناجا را با يگان های ويژه ديگر كشورها مقايسه مي كنيم ، بحمد الله شاهد آن هستيم كه يگان ويژه كشور ما به مراتب توانمندتر از آنها ست لذا احراز اين آمادگی اثرگذار بوده و دشمن را وادار به عقب نشينی خواهد كرد.

وی ادامه داد: در برخی از موارد ممكن است ما كارآمد باشيم ولی مردم و جامعه آن را احساس نكنند كه نسبت به اين مهم نيز بايد راهكار داشته باشيم و در عمل براي مردم به اثبات برسانيم.

جانشين فرمانده ناجا تصریح کرد: آمادگی جسمانی و مهارت حاصل نخواهد شد مگر با تمرين و ممارست؛ اگر مهارتی به دست آمد به دنبال آن بايد تمرين مداوم داشته باشيم چرا كه آماده ترين ورزشكار جهان هم اگر دو هفته تمرين نداشته باشد از عرصه خارج خواهد شد.

مؤمنی، يكي ديگر از ويژگی هاي يگان كارآمد را عدم تفاوت بين واحدهای خود برشمرد و خاطرنشان كرد: نبايد بين اولين و آخرين واحد تفاوتی وجود داشته باشد؛ آمادگی كه در سطح يگان هاي مركز ايجاد شده می بايست به همان ميزان در سطح يگان های ويژه سراسر كشور وجود داشته باشد تا به يك واحد يكپارچه تبدیل شوند و يك نوع آموزش را مورد بهره برداری قرار دهند.

اين مقام ارشد انتظامي اذعان داشت: يگان های ويژه سراسر كشور می بايست با آمادگي كامل از نظر ذهنی، مهارتی و كارآيی، به انجام مأموريت های محوله بپردازند كه اين شاخصه نهايي ارزيابي ما از يگان ويژه است؛ بايد تلاش شود تا مهارت، كارآيی و سرعت عمل تمامی يگانها هيچ تفاوتي باهم نداشته باشد كه بحمدالله در يگانهای ويژه شاهد اين روحيه بطور دائم هستيم.

جانشين فرمانده ناجا در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به انتخابات آتي كشور، با بیان اینکه انجام انتخابات و جابه جايي قدرت در تمام دنيا از اهميت بالايي برخوردار است، گفت: معاندين ، منافقين و دشمنان نظام، دندان تيز كرده اند كه ناآرامی، فتنه و شورش را در كشور راه اندازی كنند كه ماهيت آنها كاملاً براي ما و مردم عزيز كشورمان شناخته شده است؛ آنها نمی توانند در مقابل مردم ولايتمدار كشورمان بايستند و ايجاد فتنه كنند.

وی ادامه داد: دشمنان نظام منتظر هستند تا اتفاقي توسط عناصر داخلي رخ دهد و از آن نهايت سوء استفاده را بكنند و به اصل اسلام ضربه بزنند كه در فتنه 88 همه شاهد آن بوديم لذا نياز است در اين عرصه نهايت مراقبت را داشته باشيم كه اين موج در جامعه ايجاد نشود.

مومنی گفت: تفاوت عمده جامعه امروزی با جامعه چندسال گذشته، راه اندازی فضاي مجازی است؛ در گذشته برای پخش اتفاقات رخدادها برنامه ریزی های لازم صورت می گرفت اما امروز هر شهروندي در واقع يك خبرنگار و بلكه يك رسانه است و در كوتاه ترين زمان ممكن نسبت به اطلاع رسانی اخبار اقدام می كند؛ در اين عرصه هوشياری و مراقبت از ملزومات بوده و فرماندهان نسبت به تبيين آن بين نيروهای زيرمجموعه خود اقدام كنند.

جانشين فرمانده ناجا با اشاره به سخنان اخير مقام معظم رهبري مبنی بر برقراری نظم و امنيت كشور، تأكيد كرد: مأموريت ايجاد نظم و امنيت در كشور بر عهده نيروی انتظامی است لذا می‌بايست با برنامه ريزی، نظارت و اجرای دقيق برنامه ها، از عهده انجام آن برآييم و به نحو مطلوب آن را در جامعه نهادينه كنيم.

سردار مؤمنی در خاتمه گفت: هرجايی كه دچار غفلت و عدم آگاهی شديم، ضربه خورديم؛ بايد به گونه اي عمل كنيم كه انتخابات آتي كشور در امنيت و سلامت كامل برگزار شود تا هيچ بهانه ای در اختيار دشمنان و معاندين قرار نگيرد.

انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها