وصیت‌نامه سردار شهید سید حسین گلریز؛

به دخترم بگو مانند زینب باید برایم زینبی كند

سردار شهید سید حسین گلریز در قسمتی از متن وصیت‌نامه خود می‌نویسد: به دخترم بگویید که مانند زینب باید برایم زینبی كند، زیرا یكی از دلایل نامگذاری او به این اسم و نشانی، همین بوده است.
کد خبر: ۲۳۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲ - 20May 2017

به دخترم بگو مانند زینب باید برایم زینبی كندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، سردار شهید «سید حسین گلریز»، سال 1338 در «بابل» متولد شد و در تاریخ 61/02/10 در اهواز به شهادت رسید.

متن وصیت‌نامه این شهید والامقام را در در ادامه می‌خوانیم:

بسمه تعالی

وصیت‌نامه اینجانب سید حسین گلریز، متولد 1338، به شماره شناسنامه 118 صادره از بابل، محل تولد بابل، نام پدر سید مهدی.

از آنجایی كه وصی هر شخصی باید از مؤمن‌ترین افراد تعیین شود، بنده حقیر «عباس جلالی» یعنی برادر خانم و بعد از اوی عنی در عدم حضور او برادر خانم دیگرم «علیرضا جلالی» را وصی خود قرار می دهم و با التماس و معذرت می‌خواهم كه آن‌ها با رضایت كامل این بار مسئولیت را طبق مسئولیت شرعی پذیرفته و بدان عمل نمایند.

1- تا آنجایی كه می‌توانند سعی كنند كه نماز و روزه مرا بوسیله حقوقم یا جایی دیگر تهیه كرده و پرداخت نمایند، مدت حداقل چهار سال و حداكثر آنرا خودتان می‌دانید.

2- چهار گوسفند نذر كردم كه به گردنم می‌باشد، در ضمن چون دو تا از این چهار گوسفند را در كودكی یعنی بلوغ نذر كرده‌ام شما از حاج آقا روحانی سوال كنید كه واجب است بدهید یا خیر.

3- مقداری پول به قرض الحسنه بدهكارم آن را پرداخت نماید .

4- اگر می‌توانید به هر مقداری كه در توان هست به فقرا پول بدهید تا اگر به كسی پول خرده بدهكاربودم تلافی شود.

5- اگر نمی توانید پول نماز، روزه، گوسفند و غیره را همه با هم حساب كنید از حاج آقا روحانی سوال كنید كه شما را راهنمایی كند.

6- كتاب‌هایی كه متعلق به بنده می‌باشد را می‌توانید استفاده كنید، منتهی آن‌ها را دوباره برگردانید تا وقتی كه فرزندم بزرگ شد از آن‌ها استفاده کند، زیرا می‌خواهم وقتی كه بزرگ شد به وسیله كتابهایم خط فكری مرا در یابد كه آن خط فكری روحانیت در اصل اسلام و ولایت فقیه است.

7- دخترم اگر به خواست خدا بزرگ شد، او را به كسی بدهید كه عاشق امام و ولایت و روحانیت باشد، زیرا همچنین كسی صد در صد متقی و عاشق و مؤمن به خداست.

8- اگر دخترم بعد از تحقیق خیلی خیلی زیاد به عقد یک شخصی درآمد و بعد از ازدواج شوهرش منحرف از خط اسلام در آمد یا منافق بود فوری دخترم باید از او كناره بگیرد.

9- شوهر دخترم باید از روحانیت باشد یا اگر نشد از هر قشری که هست باید متقی باشد.

10- به دخترم بگویید مانند زینب باید برایم زینبی كند، زیرا یكی از دلایل نامگذاری او به این اسم و نشانی همین بوده است.

11- تمام وسایل خانواده و حقوقم متعلق به خانم عزیزم و فرزندم است، ولی به مقداری كه سپاه تعیین كرده و به حقوقم افزوده بود متعلق به پدرم می‌باشد.

12- همه و همه موظفند كه از زن و فرزندم مانند خودم نگهداری و حمایت كنند.

13- فرزندم متعلق به مادرش بوده و او موظف است كه كاملا در تربیت و سلامتی و مسیر اسلامی‌اش دقت كرده و از روحانیت و مومنین  و مومنات در تربیتش كمک بگیرد و از چهار سالگی دختر را با مقنعنه و چادر بپوشاند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها