یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

پلی برای فتح خرمشهرها

اعتماد به سرمایه‌های انسانی و پتانسیل‌های موجود در کشور، از ناممکن‌ها «ممکن» ساخت و پیروزیِ عملیات بیت‌المقدس، پلی شد برای فتح سایر خرمشهرها.
کد خبر: ۲۴۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰ - 22May 2017
پلی برای فتح سایر خرمشهرهاگروه اخبار داخلی دفاع پرس- شهاب شعبانی نیا؛ 35 سال پیش در چنین روزهایی ایران اسلامی در آستانه یک پیروزی ارزشمند قرار گرفت. مدافعان حریم ایران، تکه‌ای جدا شده از این خاک پاک را به آغوش میهن بازگرداندند؛ کاری که بسیاری از تحلیل‌گران نظامی، آن را نشدنی ارزیابی می‌کردند.

دشمن بعثی آن‌قدر مانع در مسیر دستیابی رزمندگان اسلام به خونین‌شهر ایجاد کرده بود، که کمتر کسی می‌توانست فکر فتح شهر خون را در سر بپروراند؛ اما شیران شرزه این سرزمین در لبیک به ندای پیر جماران، فتح خرمشهر را با اقتدار رقم زدند.

در آن زمان که هنوز «جنگ نرم» استکبار، جوانان کشورمان را هدف نگرفته بود و بسیاری از جوانان با تأسی به سالار شهیدان کربلا، مردی و مردانگی را در جبهه‌های حق علیه باطل مشق می‌کردند، آن زمان که اکثر مردم این مرز و بوم نه از سایه جنگ وحشت داشتند و نه از نبرد با دشمنِ تا بُن دندان مسلح، آن روزها که هنوز این کشور زیر بمباران رسانه‌ای کانال‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعیِ ساخته دستِ مستکبران، قد خم نمی‌کرد و در دورانی که مقاومت، ایثار و پای‌بندی به ارزش‌ها بین ملت موج می‌زد، ایران با تکیه بر ایمان جوانان خود و اعتماد به سرمایه‌های ملی موفق به بازپس‌گیری خرمشهر و تحمیل شکستی سخت به دنیای استکبار شد.

امام خمینی (ره) پس از پیروزی رزمندگان اسلام بر مزدوران استکبار، فتح خرمشهر را به فتح ارزش‌های اسلامی تعبیر کردند و فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

آری؛ واقعیت نیز گویای همین مطلب است. نیروهای ایرانی با وجود اینکه در نبردی نابرابر مقابل ارتش قدرتمند صدام قرار گرفته بودند و از نظر نیرو و امکانات دفاعی، بسیار محدودتر از دشمن بودند، با نصب‌العین قرار دادن کلام امیر مومنان یعنی «اعرالله جمجمتک»، دل به دریای بلا زدند، دین خدا را یاری کردند و خدا نیز یاری‌شان کرد تا توانستند عملیات خود را به نتیجه مطلوب برسانند.

خداوند در آیه هفتم از سوره محمد می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ» (ای كسانی كه ایمان آورده‏‌اید، اگر خدا را یارى كنید یاریتان می‌كند و گام‌هایتان را استوار مى‌دارد)

فتح خرمشهر نتیجه اعتماد مومنان به قول پروردگار بود و این‌چنین بود که خدا خرمشهر را آزاد کرد.

پیروزی ایران در عملیات بیت المقدس و فتح خونین‌شهر، معادلات جنگ را به سود کشورمان تغییر داد؛ اما یکی از عوامل مهم در این فتح بزرگ، وحدت بین ارتش و سپاه بود. اتحاد نیروهای مسلح کشور و حضور پرشور بسیجیان در جبهه‌ها نقشی تعیین‌کننده در این پیروزی داشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سوم خرداد 95 طی سخنانی به آزادسازی خرمشهر اشاره و تصریح کردند: «در آینده، خرمشهرها، در پیش است؛ البته نه در میدان جنگ نظامی، بلکه در میدانی که ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد و برعکس آبادانی نیز به‌دنبال دارد؛ اما از جنگ نظامی سخت‌تر است.»

«جهاد کبیر» به معنای پیروی نکردن از دشمن و همچنین حضور مقتدرانه جوانان ایران‌زمین در آوردگاه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و اتکای به توان داخلی، خرمشهرهایی هستند که رهبر انقلاب از فتح آنها سخن گفته‌اند.

اعتقاد به شعار «ما می‌توانیم» و اعتماد به سرمایه‌های انسانی و پتانسیل‌های موجود در کشور، از ناممکن‌ها «ممکن» ساخت و پیروزیِ عملیات بیت المقدس، پلی شد برای فتح سایر خرمشهرها.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار