سنگر خاطرات/5

شهید چلبی، سنگرساز بی‌سنگر جهاد بود

شهید چلبی کار سنگرسازی را داوطلبانه انجام داد که وی یکی از افتخارات جهاد بود و به عنوان سنگرساز بی‌سنگر پشتیبانی جهاد شناخته شد.
کد خبر: ۲۴۰۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ - 24May 2017
شهید چلبی، سنگرساز بی سنگر جهادبه گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، یکی از همرزمان شهید «قهرمان چلبی» در خاطراتش از آزادسازی خرمشهر و حضور رزمندگان این‌گونه نقل می‌کند: شب عملیات «بیت المقدس» تقریباً ساعت 4 صبح بود که به ما دستور دادند وارد شهر «پنجوین» شویم.

موقعی که وارد شهر شدیم، شروع به کار کردیم. به علت فشار زیادی که از سوی دشمن بعثی به سوی تانک‌ها وارد می‌شد فرمانده گردان از طریق بی‌سیم دستور داد که کار را متوقف کنید.

به پناهگاه رفتیم تا مجدداً دستور صادر شد که لودرها را از زیر آتش بیرون بیاورید و وقتی من این قضیه را مطرح کردم شهید چلبی نخستین کسی بود که رفت سوار بر لودر شد و آن را حرکت داد و از شهر پنجوین خارج کرد.

شب بعد که قرار شد جاده تاکتیکی از روستای حسن‌آباد کله‌قندی زده شود کار بسیار مشکل شد، زیرا از سه طرف جاده در دید دشمن بود.

اول از طرف سلیمانیه، دوم پیروزیه که دست عراقی‌ها بود و سوم از پشت سر هم مستقیم زیر آتش توپخانه دشمن بود و این جاده به طور کامل در نقطه دید دشمن قرار داشت.

شهید «قهرمان چلبی» داوطلبانه این کار را انجام داد که این یکی از افتخارات جهاد بود و وی به عنوان سنگرساز بی‌سنگر پشتیبانی جهاد شناخته شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها