امیر بنی طرفی:

ضرورت ساخت پهپادهای ناونشین/ موشک‌ها باید دارای رادار فعال باشند

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: وقتی ناوهای ما در آب‌های دور حضور دارند باید پهپادهای ما توان نشستن بر روی ناو را داشته باشند.
کد خبر: ۲۴۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ - 23May 2017

ضرورت ساخت پهپادهای ناونشین/ موشک‌های ما در جنگ‌های آینده باید دارای رادار فعال باشدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر «کریم بنی طرفی» رئیس سازمان صنایع هوایی در آیین افتتاح همایش علمی «اویونیک» که صبح امروز در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد، اظهار داشت: صنعت هوایی یکی از مهمترین ارکان توسعه یافتگی است و سند توسعه هوافضای کشور در گذشته به تصویب رسیده و تعیین شده که ایران باید در منطقه قدرت برتر هوایی باشد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اویونیک در سال‌های گذشته، عنوان کرد: بیش از 30درصد هزینه‌های یک هواپیما، بالگرد و پهپاد در اویونیک خلاصه می‌شود. ارتقای توان در حوزه ایونیک نیز از سال‌های قبل در ستاد کل نیروهای مسلح دنبال شده است و در آنجا بحث یکسان سازی مطرح بود. به عنوان نمونه، در هواپیماها، رادیوهای مختلفی وجود دارد که ما رادیویی را ساختیم که به همه هواپیماها بخورد. ما تلاش می‌کنیم از سامانه‌های یکسان در هواپیماها استفاده کنیم.

امیر بنی طرفی با بیان اینکه نیازمند سیستم‌های مخابراتی با پهنای باند و چند منظوره و نیز سیستم‌های ناوبری هستیم، گفت: در شرایط فعلی از هیچ نمایشگر آنالوگی در هواپیماها استفاده نمی‌شود و البته ما در این مسیر هنوز در ابتدای راه هستیم.

رئیس سازمان صنایع هوایی با اشاره به خرید 110 میلیارد دلاری تسلیحاتی عربستان از آمریکا خاطرنشان کرد: امروز دشمنان در حال تجهیز شدن هستند. عربستان پول مسلمان‌ها را می‌دهد و سلاح می‌خرد ولی ما مفتخر به این هستیم که خودمان سلاحمان را می‌سازیم و دستمان را جلوی کسی دراز نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه همه موشک‌های ما باید در جنگ‌های آینده دارای رادار فعال باشند، تصریح کرد: باید خودمان را به رادار تجسس و مراقبت هوایی مجهز کنیم و آواکس خودمان را داشته باشیم. امروز در مرزهای کشور ما انواع و اقسام سامانه‌های پدافندی وجود دارد و ما نمی‌توانیم جنگنده‌ای را به ماموریت بفرستیم در حالی که نتواند امواج را تشخیص دهد.

رئیس سازمان صنایع هوایی با بیان اینکه باید در حوزه هواپیما و پهپادهای ناونشین فعالیت کنیم، افزود: وقتی ناوهای ما در آب‌های دور حضور دارند باید این توان برای پهپادهای ما ایجاد شود. باید حوزه پهپادهای مسلح را به سرعت دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه باید سیستم عامل بومی خودمان را داشته باشیم که اقداماتی هم در این خصوص شده است، گفت: ساخت هواپیما از سال‌ها قبل آغاز شده و از بحث طراحی و ساخت هواپیمای سبک و آموزشی و بالگرد و پهپاد عبور کرده‌ایم اما در بحث اویونیک کار زیادی داریم.

انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار