همزمان با سی و دومین سالگرد شهادت سرلشکر «عباس دوران»

همایش «یاد آسمان» در شیراز برگزار شد

همزمان با سی و دومین سالگرد شهادت شهید «عباس دوران» همایش «یاد آسمان» با حضور خانواده این شهید، همرزمان و مسئولان در شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲ - 24July 2014

همایش «یاد آسمان» در شیراز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از شیراز، «احمد همتی بوشهری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در همایش «یاد آسمان» که به مناسبت سی و دومین سالگرد شهادت شهید عباس دوران برگزار شد، گفت: ایران اسلامی مهد تفکر دینی و اسلامی است و در طول هشت سال دفاع مقدس با وجود اینکه 27 کشور رژیم تا بن دندان مسلح عراق را همراهی میکردند، حتی یک وجب از خاک ایران واگذار نشد.

همتی بوشهری در ادامه با تاکید بر اینکه عزت، افتخار و اقتدار ایران اسلامی از ناحیه شهدا است، خاطرنشان کرد: باید خاک مزار شهیدان را توتیای چشم خود قرار دهیم چرا که اگر امروز تخت جمشید و هگمتانه پا برجاست همه از رشادت و دلیری رزمندگان غیور در طول تاریخ سراسر شکوه ایران اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین اظهار داشت: در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدا، میتوانیم به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بپردازیم و همچنین تفاوتهای جنگ تحمیلی را با سایر جنگهای دنیا بیان کنیم.

در این همایش همچنین «محمد فرخ زاده» معاون فرهنگی شهرداری شیراز گفت: تعلق خاطر شهید دوران به خاک و سرزمین ایران مثال زدنی بود وهر آنچه داشت بر طبق اخلاص گذاشت.

وی بصیرت و بلند نظری را نیز از خصوصیات این شهید خلبان برشمرد و افزود: نقطه بلند ایستادن در بین بزرگان یک هنر عطیه الهی است که به هر کس داده نمیشود.

رونمایی از تندیس سالگرد شهادت شهید دوران و تجلیل از خانواده معظم این شهید خلبان، نمایش انیمیشن «یادآسمان» و گفتگو با رضا میرکریمی کارگردان و محمد پیرهادی تهیه کننده این انیمیشن از دیگر برنامههای این همایش بود که با همکاری کانون فرهنگی و هنری شهید نوروز علیزاده، معاونت فرهنگی شهرداری شیراز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه کانونهای مساجد فارس، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس و پایگاه هوایی شهید دوران برگزار شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار